• [NST]Cifu
    #2265
    Q: Milyen készültségi szinten áll az ArmA?
    A: Úgy gondolom per pillanat valahol 88-90%-ig késznek tekinthetjük, de az utolsó 10% mindig a legnehezebb. Befejeztük az új füst effektet, a több lövészpoziciót a járművekben, az új víztextúrákat, a földbe csapódó lövedékek után felverődő részecskéket, stb. Most következik az FPS optimalizálás, és a textúrák valamint az animációk továbbcsiszolása, és a hangokon is dolgozunk még.

    Q: Rengeteg fejlődést láttunk az idei E3 óta, első sorban a garfika és az effektek terén. Úgy tűnik, mintha az eredetileg csak a Game2-be szánt jellegzetességek is belekerültek volna. Most mennyi van az ArmA-ban a Game2-ből illetve a VBS2-ből?

    Q: Nem mondhatjuk, hogy ez a grafika a Game2-é vagy a VBS2-é. Jelenleg az ArmA és a VBS2 ugyanarra a motorra épül. A VBS2-ben talán kicsivel több kidolgozott elem van, és sok olyan apróság a harci szimuláció terén, ami nincs benne az ArmA-ban. A Game2 esetében csupán pár jellegzetességet lehetet az eddigiekben látni. Biztos lehetsz benne, hogy két év múlva a játék (a Game2 - Cifu) teljesen másképpen fog kinézni, mint az ArmA jelenleg.

    Q: Az OFP-ben az összes katona és civil ugyanolyan magas volt. Ez így lesz az ArmA-ban is, vagy lesznek eltérő magasságú modellek? Lesznek benne például gyerekek?
    A: Gyerekek nem (A fenébe, pedig már biztos is voltam benne, hogy nem hagyják ki a moralizálást :)) - Cifu). Rengeteg eltérő model lesz, de mindnek azonos a magassága. Erre az animációk miatt van szükségünk.

    Q: A járművek felrobbanásakor történő animáció fejlesztve lesz, vagy marad a régi "összegyűrt papír" effekt?
    A: Ez az egyik, amit az elején kivettünk a játékból. A szétlőtt járművek mindig feketék és égnek (jelenleg). Nem tudom megmondani, hogy a fejlesztés végén hogy fog viszont kinézni.

    Q: Lesz T-80 vagy T-90 az ArmA-ban, hogy ellensúlyozza az amerikai M1A1-est?
    A: Nem, csak T-72-esek lesznek, sok T-72-es. A létszámfölény jelenti a kiegyensúlyozást.

    Q: Az OFP:RES esetében a pályakészítők egy problémába futottak ha túl sok egység volt a pályán. A waypontok a nagy tömegekben nehezen kezelhetőkké váltak. Lehetőség lesz, hogy minden egység waypontja külön színnel legyen jelölhető? Megmarad a játékban az OFP:RES-ben lévő létszámlimit, vagy az ArmA már képes lesz több AI-t is kezelni?
    A: Jelenleg minden waypoint ugyanolyan szinű, mint az OFP:RES-ben. Ugyanúgy a 64 group limit per oldal is megmaradt. De mostmár több, mint 12 egység lehet egy groupban. A küldetésekben az 1-10 terjedő egységeket az F1-F10 gombokkal irányíthatod, és az F11 és F12 pedig újabb tíz egységet hoz be (vagyis lépkedni lehet vele).

    Q: A civil lakosság élni fogja a saját életét, és az állatok csak jelzésértékűként lesznek jelen, vagy veszélyt is jelenthetnek a játékosra vagy az AI-ra?
    A: Talán a kutyák rádugatnak, majd elfutnak - semmi több. De ha lehasalsz a fűbe, és elkezdenek a legyek repkedni körülötted, hmmm, úgy gondolom ez veszélyes lehet a játékosra.

    Q: Az ArmA megjelenése csak akkor lehetséges, ha már biztosak vagytok benne, hogy minden tökéletes, vagy felkészülhetünk arra, hogy folyamatosan jönnek megint a foltozások? Lehetséges lesz, hogy egyszerűen felpatcheljük a játékot, vagy várható lesz olyan, az egész játékot feje tetejére állító eset is, mint a béta patcheknél előfordult?
    A: Nem csinálhatsz mindent tökéletesre, vagy a kiadási dátum 2010, vagy még annál is később fog bekövetkezni. Úgy vélem, hogy ha már az ArmA 99,9%-ban bugmentes lesz, akkor kerülhet kiadásra. Természetesen a patchelést igyekszünk egyszerűre megcsinálni.

    Q: Mit gondolsz, az aranylemezre kerülés közel van már?
    A: Nehéz kérdés. Talán 2-3 hónap még. Tudom, hogy ugyanezt mondtam az E3-on is, de azóta rengeteget dolgoztunk a játékon. Igen, talán 2-3 hónap.