-
#2212
A Sallangot kihagyom, csak a lényeg:
Tenga: A játék motorja rendelkezik valamiféle fejlett fizikával? Ha igen, ez a BIS saját munkája, vagy egy kereskedelmi forgalomba bocsátott fizikai motor mint a Havok vagy a PhysX?
Paul: A motor saját fizikai technológiával van felvértezve, nem használ kereskedelmi forgalomban lévő fizikai motort.
Tenga: Minden OFP fan kiváncsi arra, hogy a folyamatosan "úszó" célkereszt a játékban marad-e? A videókban fix célkeresztet láthattunk eddig. Lesz lehetőség az opciók között, hogy átváltsunk a mozgó célkeresztre?
Paul: A játékosnak lehetősége lesz választania melyik célkeresztfajtát szeretné használni.
Tenga: A netkód fejlesztve lett (az OFP-hez képest)? Az OFP-ben akár több száz játékos is játszhatott, igaz komoly lag mellett. Van jelenleg limitálva esetleg hogy hány játékos lehet egyszerre játékban?
Paul: Természetesen, ahogy azt korábban is említettem komoly fejlesztésnek let alávetve, amikor az XBoX játékot készítettük, és az ArmA-ban ezt még tovább csiszoltuk. Végső számokat nem tudok mondani amíg a játék nem lett masszív többjátékos játéknak alávetve, de konzervatív becslések szerint az ArmA 50 és 100 játékost képes lekezelni, úgy, hogy ennél is több AI van jelen az adott küldetésben.
Tenga: Miben különbözik a BIS-féle CTI (Capture The Island) az OFP alá kijött, fan-made CTI-től?
Paul: A mi CTI-nk egy kissé karcsúsított változata az eredeti CTI-nek, és egy kissé populárisabbra lett alakítva.
Tenga: Az animációk, amiket jelenleg látunk a végső állapotát tükrözik a játéknak?
Paul: Mi folyamatosan újabb dolgokat adunk bele a játékba, és polirozzuk a benne lévőket, és ez így fog menni, amíg az arany mesterlemezre kerülő kód nem hagyja el bütykösre gépelt ujjainkat!
Tenga: A járművekben való sétálás tervben van? Lehetőség lesz arra, hogy lőjünk ha benne ülönk (pl. vezetés közben az ablakon át kilőni)?
Paul: Ezek nincsenek tervbe véve az ArmA-ban.
Tenga: Lesznek repülőgépek a játékban, vagy ki lettek véve a sziget méretkorlátai miatt? A repülőgépek és helikopterek repülési modellje fejlesztve lett?
Paul: Igen, lesz repülőgép valamilyen módon minkét oldalon. A repülési modellen rengeteget dolgoztunk, és egy fél-szimulátor szerű módozatot lőttünk be, miközben az irányíthatóság könnyű maradt. A fejlesztett repülésmodel ugyanakkor lehetővé teszi a különféle légi manőverek végrehajtását.
Tenga: Visszatér az akciómenű, és ha igen, fejlesztve lett, vagy egy új rendszer lesz a játékban? Mi a helyzet a parancsmenüvel? Lehetőség lesz a kézjelekkel való kommunikációra?
Paul: Az akciómenű megmaradt, de alaposan át lett dolgozva, és egyszerűbben kezelhető lesz. A főbb tevékenységek egy kattintással elérhetőek lesznek, és így kevésbé akasztják meg a játékost. Ugyanez igaz a parancsmenüre. A legfontosabb változás, hogy immár a parancsmenüt is lehet egérgörgővel kezelni. Az ArmA-ban nem lesz kézjellel való kommunkáció.
Tenga: Milyen elemei lettek fejlesztve a ballisztikának?
Paul: Az elsődleges cél amin dolgozunk a lövedékek átütése illetve megállítása. Például hogy a puha anyagokon, mint a fa átmenjen a lövedék, míg a kemény anyagokon, mint a fém vagy kő megállítják illetve gellert kap rajtuk.
Tenga: Lehetőség lesz a játékban hogy a fegyverünkre kiegészítőket szereljünk fel?
Paul: A leszerelhető fegyverkiegészítők lehetősége nincs tervbe véve az ArmA-ban.
Tenga: Ami AI-t látunk a videókban azok a véglegesek, vagy még fejlesztés alatt állnak? Mi lesz fejlesztve? Koordinálni fogják a támadásaikat?
Paul: A videókban nem a fejlesztett AI szerepel. Az fejlesztett AI esetében a célunk hogy egy komoly kihívást nyújtó, és nehezen kiszámítható mesterséges inteligencia létrehozása, amely például alaphelyzet a könnyebb navigáció miatt a kiépített utat használja, de ha veszélyt érez nem haboz beugrani a legközelebbi bokorba. Az AI sokkal jobban ki fogja használni a fedezékeket, és például tárcsere elött fedezékbe húzódik, nem az út közepén kezdi el a hevedert befűzni. Az AI képes lesz indirekt tűztámogatást (aknavető v. tüzérség - Cifu) kérni ha a úgy látja jónak, például nem tudja pontosan merről érte támadás.
Tenga: Mi a tervezett megjelenési dátum? A rajongótábor különféle időpontokat kapott eddig válaszként.
Paul: Mivel az ArmA megjelenése eltérhet régiónként, nehéz kőbe vésett dátumot megadni. De minden az irányba mutat, hogy ez év utolsó negyedévében. A konkrét dátumot az adott országban működő kiadó jelenti be, mikor végleges lesz.
Tenga: A VBS2 hozzáférhető lesz valamikor a nagyközönségnek?
Paul: Ebben a pillanatban ez nagyon valószinűtlennek tűnik. A VBS2 kifejezetten a kiképzett katonák számára készül.
.png)