• [NST]Cifu
    #1007
    Az OFP-ben hol volt olyan, hogy "sokat lövöm meghal" effekt? Olyan volt, hogy ha lábon lőtted, akkor nem tudott felálni (a sebzés mértékétől függően), csak kúszni, ha a fejét találta el valami, akkor vörösben látott mindent, ha a karját találták, akkor a fegyver össze-vissza imbolygott a kezében, stb. A törzsbe legtöbbször egy-két lövés kellett egy gépkarabélyból, és holtan esett össze a célpont.

    Olyan, hogy a 30mm-es gépágyú bizonyos páncélvastagságot nem visz át, az kicsit érdekesen hangzik, lévén ez a valóságban úgy néz ki, hogy szemből egy harckocsit nem visz át, de oldalról, hátulról, felülről simán keresztülmegy rajta. Ugyanez igaz a nehézgéppuskára is. Egy 12.7mm-es AP géppuskalövedék úgy megy át a BTR-80 mindkét oldalán, mint kés a vajon.

    Ahhoz, hogy ezt reálisan leszimulálják, csontra kidolgozott modellekre van szükség, ahol külön elemek a hajtáslánc egységei (motor, erőátvitel, lánctalp v. kerék), külön elemek a bent ülő emberek, a fegyverzet, a periszkópok, optikák, stb.

    Ilyesmivel eddig csak dedikált hk. szimulátorokban találkoztam, szóval azért ezt elvárni az ArmA-tól kissé túlzás.

    Én is nagyon örülnék, ha a harckocsik a Steel Beasts, a repülőgépek meg a Lock-On, a hajók és tengeralattjárók meg a Dangerous Waters szinvonalán lennének leszimulálva, de ettől azért messze vagyunk.