#73
Mint hardver tekíntetépen egzpert outszájdernek (mindenbe beleszóló nem szakember) a köv jutott eszembe:
A tiszta teljesítmény adatok mellett szerintem a SONY szerkentyű architektúrája is jobb. Az egy dolog, hogy mennyi a csúcs számítási képesség, meg a csúcs grafikai teljesítmény, de mindez szart sem ér, ha csak a másik rovására lehet elérni.
Az X-nél alkalmazott közös memória architektúra sajnos magában hordozza ennek lehetőségét.
A PS3-ban mind a CPU mind a GPU szabadon garázdálkodhat a saját memória területén, és bizonyos szempontból ilyenkor gyak a két memória sávszélesség összeadódik, míg az X-nél az előbbi okból feleződik.
Ez persze nem teljesen igaz, mert a CPU-nak azért valahogy át kell passzolnia a kiszámított adatokat a GPU számára, másrészt az X UMA memcsi architektúrája azért elég fejlett ahhoz, hogy több (persze nem korlátlan) párhuzamos memória műveletet is lekezeljen.
Hasonló problémával szembesültek régen az AMIGA tulajok. Az alap otthoni felhasználásra szánt gépek csak un CHIP memóriával rendelkeztek, amihez a grafcsip és a CPU is hozzáfért. Szerencsére ott bővíthető volt a rendszer egy csak a CPU számára elérhető memóriával (is) Ilyenkor egy AMIGA csak a memória bővítés hatására átlag 4X-esére gyorsult!!!!
Szal amellett, hogy a PS3 sokkal erősebb, ezt ráadásul még ki is fogja tudni használni. Az x nél csak a memcsi szabadabb felhasználásával lehet trükközni, persze kérdés hogy ez ér e annyit mint a felsorolt tényezők.