• Bogdogege
    #3705
    A 2008-as évet a Suzuki csapat tanuló évnek szánta. Mint új csapat elsősorban a kocsi fejlesztésére és a csapat összeszoktatására helyezték a hangsúlyt.
    Az év első felében sok műszaki probléma adódott az SX4 WRC-vel, ami új konstrukció lévén várható volt. Nem elfelejthető, hogy a Suzukinak a WRC sorozatban semmi tapasztalata nem volt. Szinte alapoktól kellett kezdeni mindent.
    A világbajnokság nyári szünetében a finn rally előtt a kocsit szinte teljesen újjáépítették az addigi tapasztalatok alapján, ami meg is látszott az eredményekben. Az SX4 WRC sokkal megbízhatóbb lett. Az utolsó hat futamot mindkét versenyző befejezte.
    Érdekesség, hogy az átépített autók az addigi francia rendszám helyett magyar rendszámmal rendelkeztek.
    Futam Monte-Carlo Svéd Mexikó Argentin Jordán Szardínia Görög Török Finn Német Új-Zéland Spanyol Francia Japán Nagy-Britannia
    Gardemeister Kiesett 7 Kiesett Kiesett Kiesett Kiesett 9 Kiesett 8 10 7 13 13 6 7
    Andersson 8 Kiesett Kiesett 24 Kiesett 9 11 Kiesett Kiesett 15 6 32 17 5 5

    Az év végén P-G Andersson a 12.-ik helyezést érte el 12 ponttal, míg csapattársa Toni Gardemeister a 13.-ik helyet 10 ponttal.

    Sajnos a 2008 őszén kialakuló gazdasági világválság miatt a Suzuki 2008. decemberében bejelentette, hogy határozatlan időre felfüggeszti a WRC programját. Sajnálatos ez annak a tükrében, hogy az SX4 WRC-k az idény második felétől kezdtek megbízható és veszélyes ellenfelévé válni a többi gyári csapatnak. A Japán Rally SS19 Sapporo-i gyorsaságit Toni megnyerte, ezzel megszerezve a SWRT első világbajnoki gyorsasági győzelmét. Sajnos már nem tudjuk meg, hogy egy kiforrt, megbízhatóan teljesítő SX4 WRC mire lenne képes...
    Remélhetően a válság elmúltával még látunk sárga Suzukikat a pályákon!