banner
  • Petyus_
    #113
    576.hu

    A Team Ninja főhonchoja, Tomonobu Itagaki érdekes fazon: soha nem rejti véka alá a véleményét, őrült kiszólásai vannak, és nagyon keményen oda tud mondogatni a konkurenciának - pláne ha a Namcoról és a Tekken sorozatról van szó (egy régi, még az első DOA megjelenésének idején elhangzott nyilvános sértés miatt bevallottan NAGYON utálja őket). Itagaki (elkötelezett Xbox fejlesztőhöz méltóan) eddig csupa szépet és jót nyilatkozott az Xbox 360-ról: a Famitsu friss számában megjelent interjúban részletesen mesél arról, hogy mi tetszik, és mi nem tetszik neki a Microsoft következő generációs konzoljában. Lássuk:

    # Itagaki szerint programozás szempontjából az Xbox 360 kétarcú masina: a többmagos processzor új kihívásokat jelent. Ha a fejlesztők csak az egyik magot használják, roppant könnyű rá programozni, pláne úgy, hogy már most kitűnő fejlesztői eszközök és middleware-csomagok állnak rendelkezésre, és a gép még így, "csökkentett módban" is megfelelő teljesítményt tud kimpumpálni magából. A problémát az Xbox 360 erőkapacitásának teljes kihasználása, tehát mindhárom mag egyidejű meghajtása jelenti: ez számukra (is) komoly kihívást jelent. "A gép ilyen szempontból kicsit olyan, mint egy kipolírozott Sega Saturn" - mondja a Saturnos tapasztalatokkal (a DOA első részét elsődlegesen erre a platformra szánták annak idején) rendelkező Itagaki.

    # A Team Ninja-nál meglepetéssel vették tudomásul, hogy az MS a dupla sűrűségű DVD, és nem egy új generációs, nagyobb tárolókapacitású adathordozó mellett döntött. Itagaki szerint ez az európai és amerikai fejlesztőknél nem jelent akkora hátrányt, mivel ők eddig is a játék motorjával készült, valós időben futó átvezető animációkat részesítették előnyben. A japán stúdióknak azonban gondjaik lehetnek: itt még mindig nagy divat az előre letárolt animáció, a drasztikusan megnövelt HD felbontás miatt pedig ezek a filmek hatalmas helyet foglalnak el. Példaként a Dead or Alive 4 E3-as trailerét hozta fel: ez eredeti formájában laza 2 gigabájtot zabált fel.

    # Az E3-on bemutatott DOA4 verzió alfa devkiteken futott. A bétás masinákat pár napja kapták meg. Itagaki elmondta, hogy a Microsoft valamikor júliusban "jelentős bejelentésre" készül a japán piacot megcélzó játékokkal kapcsolatban, így lehet, hogy ők is előállnak egy új Dead or Alive 4 trailerrel pár héten belül - a dolog még nem eldöntött, minden attól függ, hogy mennyit időt tudnak (vagy tudnak e egyáltalán) szakítani az új demonstráció összeállítására.
    liquid (22:31)