• Amiga
    #1534
    Visszaolvastam egy halom postot. Érdekes látni a régi rajongók at és az új érdeklődőket együtt.

    AZ eredeti X-Com-ot még a MicroProse fejlesztette. Ez a cég a 90-es évek egyik legjobb fejlesztő/kiadója volt, itt dolgozott pl. Sid Meyer is, amíg meg nem alapította a Firaxist. A MicroProse legnagyobb sikere a Pirates! és a Civilization volt, de gyakorlatilag minden játékuk híres volt a hihetetlen mértékű addiktivitástól.

    Az X-Com volt talán az utolsó nagy sikerük. Sid és néhány társa kiválása után bekebelezte őket a Hasbro, de a cégóriás nem tudott élni a lehetőséggel, így minden idők egyik legnagyobb nevét (a MicroProse egy súlycsoportban volt/van márkanevét tekintve a Blizzarddal és a BioWare-rel) pazarolták el.

    A Firaxis viszont megkezdte a MicroProse sikerek kiaknázását, láthattunk már Pirates!-t, Civilization IV-et, Railroad Tycoon-t is. Ha majd megjön a Sid Meyer's UFO, akkor lehet pezsgőt bontani, de addig is ez a játék messze a legjobb az összes eddigi UFO-utánérzés közül, a fejlesztők kétségtelenül rajongtak az eredeti játékért és igyekeztek mindent ugyanúgy, csak korszerűbben csinálni. Korrekt átirat.