Lapcsaládunk: Sg.hu PROHARDVER! Mobilarena IT Cafe GAMEPOD.hu LOGOUT.hu

Informatika és tudomány

bejelentkezés RSS hírlevél tárhely impresszum
Főoldal Tudomány IT/Tech Film Játék Autó
Fórum Tudomány, technika és gazdaság
Oldal:





Space.com
Universe Today
Astronomy Cast
Űrvilág.hu
Bad Astronomy
Astronautix
Knights of Cydonia Region


Ugrás a topicra
  • Pares
    #8889 2020.04.05. 11:24
    Q: Elon, it seemed like CH4 tank was filled and the LOX tank which was not filled collapsed because of the weight.

    A: Pretty much. Good news is that this was a test configuration error, rather than a design or build mistake. Not enough pressure in the LOX tank ullage to maintain stability with a heavy load in the CH4 tank. This was done with N2.

    Q: What keeps a pressurized rocket safe from decompression like that? Is there a way to have redundancy on valves without adding more failure points? What happens if that happened before landing or while on Mars?

    A: If you lose pressure control on rocket propellant tanks, you’re doomed anyway, so might as well go all in
    There are redundant pressure control valves. It’s a new system and SN3 was simply commanded wrong. Rockets are hard.

    Q: Trueeeee! Is that something you think can ever be deep in the 9’s for safety? Pressure is one of those scary things that’s a pretty big difference between rockets and airliners safety wise. A jet loses pressure, not a big deal, a rocket does and it’s game over.

    A: Rockets & spacecraft have to operate in vacuum, so maintaining pressure is fundamental. However, this can be made very safe over time imo.

    Q: Thrust section seems intact, any plans to reuse it, or just build a new one?

    A: Hard to hide anything from the Internet! Yeah, we’re going to reuse much of the thrust section.

    ---

    Nem ugyan annál a pontnál romlott el ötödjére, és mindegyik SN verzió valamiben fejlődött az előzőhöz képest, és ez várhatóan így lesz még jó pár SN verzión keresztül.

    "Arról nem is beszélve hogy számitógéppel elég precizen le lehetne szimulálni és kiszámitani majdnem minden eshetőséget.Ahogy a NASA tesztje is bizonyitotta, hogy 3%os pontossággal következett be a nyomásprobán a szétdurranás."

    Biztosan. De ha a NASA/ULA "szuperbiztos" tervezési/építési folyamatát követnék, akkor fél év után talán sikerült volna elkezdeniük az összeszereléshez szükséges gépek megtervezését...

    "Szeptember ben az mk1el már a 20kmes tesztet tervezték azta eltellt 7 hónap és 5 különbözö variáció és még mindig csak ugyan ott tartanak ahol szeptemberben."

    Ezt nem is lehet komolyan venni... Boca Chica-ban úgy nőnek az újabb és újabb épületek, mint a gombák, az új SN prototípusok alig egy hónap alatt össze vannak rakva, és ha egy kicsit is követnéd a híreket, akkor tisztában lennél vele, hogy a gyártástechnológia rengeteget változott az MK1 óta, de elég csak ránézni.

    Az SN3-as aljába már beszerelték a lábak első prototípusát is, amik valahogy így fognak működni: [/URL].
    A raptorok is készen állnak a beszerelésre: [URL=https://twitter.com/elonmusk/status/1246701851585794048?s=20]


    Nem értem, miért vagy azon annyira kiakadva, hogy nem az eredeti repülési terveket követik. Bőven a kísérleti fázisban vagyunk, folyamatosan és gyorsan változik az egész. Az legyen a legkisebb baj, hogy nem tudják betartani Musk optimista ElonTime™ becsléseit.
    "A tolerancia és apátia a haldokló társadalom erényei" - Arisztotelész
    ASUS Z170 Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Gigabyte GTX 1070 G1, Kingston HyperX Fury DDR4 2x8GB
  • # válasz privát
  • Főoldal Tudomány IT/Tech Film Játék Autó
    Adatvédelmi tájékoztató E-mail: © 1998-2025 SG.hu Kiadói Kft. - Minden jog fenntartva! Adatvédelmi beállítások

    Bejelentkezés