• [NST]Cifu
    #8582
    Csak a testet építették meg az Mk.1 vs. Mk.2 versenyhez. Az Mk.2-őt a hírek szerint a bejelentés után már nem is nagyon építették, még felállították egy állványra, de aztán ennyiben maradt. A sok kész gyűrű miatt egy ideig azt hitték, hogy a Super Heavy (tehát a gyorsító fokozat) is épül már ott, de ez most cáfolva lett ugye.

    Egyébként élek a gyanúval, hogy nem volt olyan sokba az Mk.1 - Mk.2 építések. Dolgozott rajtuk kb. 10 ember, mondjuk évi 40 ezer dolláros munkabérért, az 400 ezer dollár, a nyers lemezek ára kb. 200-300 ezer dollár, a hegesztőgépeké 50-100 ezer dollár, a kiegészítők, illetve a segédgépek bérlése legyen 100 ezer dollár. Szerintem egy millió dodó alatt maradt az Mk.1 és Mk.2 ára egyenként. Ebből a munkabér a valós veszteség, mert a nyersanyagot újrafelhasználásra el lehet adni, a gépek bérletét felmondani, illetve a nem használt, de megvásárolt gépeket eladni.

    Abban több témában otthonosan mozgó ember is egyetértett, hogy a SpaceX irgalmatlanul költséghatékonyan dolgozik...
    Utoljára szerkesztette: [NST]Cifu, 2019.12.04. 09:38:51