-
#7231
Sajnos nem. Megvizsgálni ugye nem tudták sem a világűrben (túl messze voltak a Szaljut-6-tól, ők pedig nem bírtak űrsétára szánt szkafanderrel), sem máshol, hiszen a visszatéréskor megsemmisült a légkörben.
A legvalószínűbb magyarázat, hogy gyártási hibás volt a hajtómű, és széthasadt / felrobbant az égéstér / fúvóka.
A következő Szojuz T változatnál a hajtóműblokk teljesen más koncepció szerinti volt, csak egy főhajtómű volt, és a pozicionáló hajtóművek erősebbek voltak, szintén UDMH / N2O4 hajtóanyaggal működtek, mint a főhajtómű. Így a főhajtómű meghibásodása esetén a pozicionáló hajtóművekkel végre lehet hajtani a fékező manővert. A Szojuz T előtti variánsoknál a pozicionáló hajtóművek simán túlnyomásos semlegesgázt (nitrogént) engedtek ki, ami egyszerű és megbízható, de csak igen kis tolóerőt nyújt...