-
#7048
Az ernyő rendszer holttömege nagyobb lehet, mint a rakéta hajtóanyagos megoldásé?
A másik gond az ernyőssel, hogy a felborulás ellen sanszosan még kevésbé védett, ergo bármilyen hihetetlen, kockázatosabb. A landolás helye is valamennyire esetleges a szél miatt. A hajótműves meg 100%-ban kontrollált.
A visszatérő fozokatoknál a hajtóművek élettartama miatt régen sanszosan értelme sem volt foglalkozni vele, továbbá a digitális technika, akkori vezérlés mellett a függőleges rakéta leszállás szerintem vezérlés oldalról votl megvalósíthatatlan. Ma már nem az. Mikor a visszatérő rakéta és leszállás mellett döntött a SpaceX számomra csak a hajtómű oldala volt a kérdés, hogy kibírja-e a szerkezet és a hajtómű azt, hogy a sebességvektor lefelé mutat és a hajótómű úgy lassít meg az, hogy hányszor fog felborulni. (Meg az, hogy lesz-e elég pénz, hogy eljussanak a stabil működésig.) A sokaig alkalomra egész jó belejöttek, most meg már runtinnak tűik.
Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2018.02.15. 10:00:14