-
#7047
Régebben mi volt a technikai akadálya az ilyen visszatérő fokozatoknak?
Leginkább az elhatározás. De az nem technikai akadály.
A függőleges aktív hajtóműves visszatérés egy csomó SSTO megoldásban visszaköszön az 1960-as évek közepétől.
Az 1960-as évek végétől nyugaton leginkább a vízszintes, tehát repülőgép-módra való visszatérés volt a divat, mert hát az elegánsabb - aztán keleten is az lett, mert másolták a nyugatot.
A hidegháború végén jött el újra a függőleges leszállás tényezője, az McDD DC-X/DC-Y/Delta Clipper tervénél, ami a teszteknél nem jutott tovább, és a Rotary Rocket Roton SSTO tervénél, amely dettó nem jutott sehova.
Az 1990-es években és a 2000-es években is népszerűbb volt az ejtőernyővel való visszahozás, ezt tervezte a Kistler Aerospace és a SpaceX is. A SpaceX az után tért át a mostani megoldásra, hogy még 2009-ben a Blue Origin nekiállt levédettni egy szabadalmat a hajóra való visszatérés kapcsán. Az első két Falcon 9 még úgy indult, hogy az első fokozat ejtőernyővel tért volna vissza. Ezekről a tesztekről a SpaceX szó szerint semmit nem árul el...
Utoljára szerkesztette: [NST]Cifu, 2018.02.15. 09:31:38