-
#6723
Bennem az merült fel, hogy a Falcon Heavy esetében az egyszer használatos verziónak vagy részlegesen újrahasznosítással nem lenne értelme?
Értelme lenne, de ára is. Egyszer használatos módban ~150-170 millió dollár lehet egy FH, vagyis az Ariane 5 szintjén mozog. Ha csak nem olyasmit szeretnél felküldeni, amit az Ariane 5 már nem tud felvinni, ez nem egy best buy jelenleg.
Ugye a F9 egyszer haszn. GTO 8,3t, a FH pedig 24t körül, ha pedig csak a két oldalsót hozzák vissza, akkor vegyük ugyanúgy 65%-ra csökkentett terhet, kb 16t (több, mint a New Glenn pl.).
Mint a 2 fokozatú New Glenn (lesz három fokozatú is). Csakhogy nem ismerjük a New Glenn árát. A New Glenn viszont visszahozza az első fokozatát, csak a második fokozat vész oda, szemben a felvázolt FH indítással, ahol a középső Core fokozat és a második fokozat is odavész. Nem fogadnék nagy tételben arra, hogy az FH ilyen feltételekkel versenyképes lehet az NG-vel...
(pl. ha az Ariane 5-ből is csak <10 fellövés van egy évben, akkor nem valószínű hogy tudnak annyit eladni a FH-ből, hogy megéri gyártani)
Az Ariane 5-ből lenne (lett volna) többre igény, csak egyszerűen évi 6-7 indításnál többet nem bír az infrastruktúra (ezt akarják az Ariane 6-al részben megoldani, és évi 10-12 indításra felmenni). A JWST csúszásával simán be tudták tölteni a felszabadult indítási időintervallumot, mert ott várnak a kliensek.