-
#6659
mármint igazi szakértő
Azokra gondolsz, akik NASA COTS CRS eredményhirdetése után a Kistler K-1-et jobbnak tartották a SpaceX Falcon 9-nél, és úgy vélték, hogy Musk cége hamarosan végképpen összedől?
Majdnem igazuk de, de aztán mégse...
Nem lehet szóról szóra komolyan venni Muskot, én sem ezt mondom. De simán félredobni sem lehet azt, amit felvázolt, elvégre is jelenleg az a cége határozza meg az indítási piacot...
Igen, a BFR/S egy hatalmas szerencsejáték, de hát az volt a Falcon 9 fejlesztése is...
Ami valószínűbb, hogy 10 éven belül lecserélődik a F9, egy raptoros változatra, nagyobb kapacitással.
Kicsi lesz az F9, hogy "csak" hajtóműcserével bármit is kezdhessenek.
A New Glenn áramvonalazó kúpjánál nemrég döntöttek arról, hogy az 5,4 méteres helyett 7 méterrel fog megvalósulni alapból (eredetileg csak a három fokozatú verzió kapott volna 7 méterest). Mindezt a partnerek kérésére. Többé-kevésbé a BFR/S 9 méteres átmérője is az ilyen igényekre mutat rá. A SpaceX a jelenlegi infrastruktúrára nem tud nagyobb rakétát építeni, szóval ha marad az F9 alapú infrastruktúránál, akkor a versenytársak lehagyják...
az us army finanszírozza, és ez csak is akkor valósul meg, ha időközbe nem hátrálnak ki a katonák.
Az US ARMY biztos nem, inkább az USAF lesz az.
Kihátrálni nem valószínű, hogy ki fognak, hiszen a támogatást leginkább azért kapta, hogy a SpaceX párti lobby ne szedje ízekre az ULA / Aerojet Rocketdyne hajtómű-támogatást.
Ez marketing, még a F9H is kiderült, hogy túl nagy falat nekik, akkor ez?
Lent írtam le: az FH leginkább azért nem haladt, mert a SpaceX-nek se nagyon volt fontos már. Két, eredetileg FH-ra szóló megbízást teljesítettek már F9-el (az Intelsat 35e és az Inmarsat 5-F4), a jelenlegi két megmaradt kereskedelmi indítás (Arabsat 6A és ViaSat-3) is teljesíthető F9-el. Innen kezdve az FH-nak igazából két teljesítendő útja van, az USAF-féle demó-repülés és a Hold-megkerülő Dragon-turistaút.
Utoljára szerkesztette: [NST]Cifu, 2017.10.02. 17:40:59