-
#5061
@overseer:
A nagy kérdés az.. lehet e üzemanyagot spórolni az által, hogy vizet permetezünk az égéskamrába???
Nem. Ellenben jelentősen megbonyolítja a rakétahajtóművet.
A vízbefecskendésre otto-motoroknál és sugárhajtóműveknél volt példa, előbbi is egyre inkább kikopik, de ott elsődlegesen a hőelvezetés (alacsonyabb belső hőmérséklet) volt az indok az alkalmazásra.
Repülőgépeknél használtak vízbefecskendezést, ahol ahogy írtad, a kiáramló tömeget növelték vele, ám emiatt tökéletlen lett az égés, ez az oka például annak, hogy a korai B-52-es bombázók fekete füstöt húzva szálltak fel - a fekete füst valójában el nem égett kerozin. A cél ott sem az üzemanyag-takarékosság, hanem a tolóerő növelése volt ideiglenesen.
Azóta sokkal hatékonyabb hajtóműveket gyártanak már, így a vízbefecskendezés kvázi eltűnt a sugárhajtóműveknél.
A rakétahajtóműveknél a V2-nél használtak alkohol-víz keveréket (75-25 százalékarányban), ahol a víz a hőmérséklet kontrolálása miatt volt szükséges - az 1950-es években gyorsan ki is váltotta az RP-1 kerozin...
Az üzemanyagon a kerosine felhasználást értem.. mivel az a legdrágább komponense a hajtóanyagnak.
A kerosine magyarul kerozin...
Utoljára szerkesztette: [NST]Cifu, 2016.09.16. 07:49:44