-
overseer-7 #4273 Elmondom akkor a véleményemet.
Az aluminium sem egy erős anyag ám.. a kazetták fala vékony, mm ek választják el a lakókat a vákuumtól.
Úgy tudom, hogy a felfújható ürkabinok fala több rétegű és kevlár erősítésű, könnyű anyag.
Az előnye az, hogy kicsi a súly, és hogy adott térfogatban behajtogatva hatalmas felületet be lehet csomagolni.. kb mint egy ejtőernyőnél..
ezt feljuttatva, majd kihajtogatva, óriási belső térfogat érhető el.
A másik előnyét én abban látom, hogy ha mondjuk jön valami mikro meteorit, tök mindegy, hogy erős alu ötvözet vagy kevlár erősítésű polimer a fal anyaga.. egy több Km/sec el haladó porszemcsének is hatalmas kinetikus energiája van.
Ha okosan tervezik meg a falat én egy olyan folyamatnak látnám értelmét, hogy..
több modulból áll nyilván az űrbázis, AirLockokkal zsilipekkel ellátva.
Tegyük fel, hogy egy ilyen modul megsérül, kilyukad. Számgép érzékeli a becsapódás helyét és a roncsolódás minőségét, riadót rendel el, lassan de biztosan csökken a nyomás és a hőmérséklet. Elkezd dehermetizálódni a kabin.. e közben a bent tartózkodó emberek elhagyják a sérült részleget, és lezárják a légzsilipet. Majd elvégeznek egy fajta külső foltozó javítást a sérült falon.. mondjuk úgy mintha egy bicikli kerék lyukas gumibelsőjét foltoznád be.. maga a folt..és a ragasztó.
Megfelelő anyag és technológia kérdése az egész.. HA úgy tervezik meg már elejétől fogva, hogy javítható legyen.
A kevlár szövet szerintem biztosítaná, hogy ne szakadjon szét a modul..hanem csak egy kis lyuk legyen rajta.. ami javíthatóvá tenné.. és ezért hosszú életű is lenne.
A másik meg a rugalmasság miatt nem kell félni a rideg anyagokat sújtó anyagfáradás miatt. ami az ALU ötvözeteket leginkább fenyegeti.