• [NST]Cifu
    #4012
    Azért persze nem annyira fekete-fehér ez a dolog. Ahogy a SES-8-at már említettem, a SpaceX csaknem belebukott abba, hogy alacsony profitmarginnal bevállal komoly kötbéres indításokat is. Nagyon agresszíven nyomulnak, elébe mennek a kéréseknek (pl. a Vandenberg indítóállás direkt a polár pályás indítások miatt, katonai megrendelésekre előre gondolva került bele a szórásba).

    Korábban volt már csörte Musk személyisége miatt. Véleményem szerint durva hazárdőrözés, amit financiális szinten csinál (igaz nem csak a SpaceX, de például Tesla esetében is), tény, hogy ennek eredménye képpen a SpaceX per pillanat a legolcsóbb opció a hordozórakétákhoz, sőt, bármilyen más téren nézve is. Elég ránézni, hogy az Orbital ATK anno 2008-ban 8 Cygnus útért kapott 1.9 milliárd dollárt, míg a SpaceX 12 útért 1.6 milliárdot, mindezt úgy, hogy a Dragon hasznos teherrel tér vissza a légkörbe, nem pedig elég, mint a Cygnus.

    Ugyanez pepitában a Boeing CST-100 (amely 4.2 milliárd dollárt kapott) vs. a Dragon V2 (amely csak 2.6 milliárdot) esetében. Úgy, hogy a Dragon két fővel többet tud vinni majd, és a jelenlegi ütemterv szerint korábban fog mind személyzet nélkül, mind személyzettel repülni...