-
#3037
Emitten van, e. :)
Zanzásítva:
-Az EM hajtómű pontos működési fizikája nem ismert, nem tudja senki egyértelműen megmagyarázni, hogy sikerül 2,5kW elektromos energiából 720mN tolóerőt produkálni tesztkörülmények között.
-Az egyik lehetséges magyarázat a Kvantum Vákum, ami ionok magnetohidrodinamikus mozgását eredményezi. Nem, én sem értem kristálytisztán, külön-külön megvannak a fogalmak, de a "semmiből" hogy jönnek létre az ionok?
-A NASA Eagleworks (bonyolult, non-profit vállalkozás, amely viszont nem fogadhat el közvetlen támogatói pénzt, pl. Kickstarter, ha NASA támogatást akar) tesztelt egy EM hajtóművet vákumban, és itt is sikerült tolóerőt elérni. A program "otthona" a NASASpaceFlight egyik topicja. A topicban már három nemzet (kína, anglia, USA) tudósai és mérnökei cserélik ki a tapasztalataikat, és vitatják meg az eredményeiket.
-Jelenleg 1N/1kW az elérhető tolóerő / befektetett energia arány, ami még így sem rossz (jobb, mint az Ion-hajtóművek esete), de lehetne még jobb, a kínai Jang Professzor úgy véli, hogy ha az EM hajtóműveket sikerül kiismerni, akár az 500-1000Newton/kW sem elképzelhetettlen, ám ehhez évtizedek kellenek.
-Dr. White (az amerikai Eagleworks programban részt vevő tudós) ennél kevésbé ambíciózus elképzelése 90 tonnás űrhajóval, 2 MegaWattos nukleáris reaktorral és 0,4Newton/kW hatásfokkal számolva 70 nap alatt a Föld-Mars utat megtenni képes emberi szállításra alkalmas űrhajót vázolt fel.
-És akkor a "lényeg", az Eagleworks tesztjében egy interferométer lézerfényt vezettek be a hajtómű apró nyílásain. 27 000 tesztciklus (0,75 másodperc az energizálás, és mégegyszer ennyi a de-energizálás) alatt az energiaspektrum 0,65Hz amplitúdót mutatott ki, ami a "zajszint" felett van, négyszer ellenőrizték, az eredmények megismételhetőek.
Az egyik első magyarázat a levegő torzításából fakadó eltérés (a felforrósodott levegő optikai törése miatt), de a NASA bevizsgálta ezt a lehetőséget, és ki is zárták egyből. Magyarul továbbra sincs magyarázat. A cikk itt véget ér, nem mennek bele a "warp-buborék" elmélet esetleg lehetőségébe (egyébként nekem úgy tűnik, hogy nem lehetséges a kettő közé egyenlőségjelet tenni, mert a "buborék" a hajtóművön belül van). Ettől függetlenül már ők is "Warp-field"-nek aposztrofálják. :)
A NASA Eagleworks tesztkamrája, ahol a "warp-mezőt" vizsgálják
Paul March feleségének ebédlőasztalán készül az új Frustum (elektromágneses mező-gerjesztő, kvázi a hajtómű fúvócsöve), ez már a nagyobb verzió, a NASA eddig csak 100 Wattor teljesítményű EM hajtóművel kísérletezett (a kínaiak és az angolok 2,5kW-os teljesítménnyel dolgoznak már).
A Frustum felületén keletkező elektromagnetikus erők a 100 wattos teszthajtóművön
Utoljára szerkesztette: [NST]Cifu, 2015.04.30. 13:45:57


