• [NST]Cifu
    #2350
    Szvsz ezek a képek a szeptember 13.-ai "Your Flight DNA" eseményen készültek, ez többé-kevésbé egy összeröffenés a ~400 már előlegett befizetett emberkének, és állítólag további majdnem 700 érdeklődőnek.

    Utoljára amúgy szeptember 5-én repült a VSS Enterprise, és akkor is csak 21km magasra emelkedett. Viszont a képek tanulsága szerint valamit változtatthattak a hajtóművön vagy az üzemanyagon, mivel most fehér(es) füst jött belőle a működés közben, míg áprilisban még feketén füstölt (ami azért meglepő, mert az áprilisinál azt mondták, hogy nem is mehetett volna simábban - erre fél évet kellett várni a második hajtóműves tesztrepülésre (két sima, hajtómű nélküli vitorlázó-repülése volt a kettő között).


    A VVS Enterprise 2013 szeptember 5.-ei repülésén készült kép


    Érdekes lesz figyelni, hogy alakul az SS2 sorsa. Első blikkre azt mondanám, méretes blama lesz, az elején három éven belül ígérték, hogy repülhetnek az utasok, és a program költségét ~100 millió dollárra taksálták. Azóta eltelt nyolc év, 2007-ben volt egy három áldozattal járó hajtóműteszt-balesetük, a Virgin beleölt több, mint 400 millió dollárt, tavaly óta a Scaled kiszáltt az űrugrást hírdető Virgin Galactic cégből (aztán jött a helyére az aabar Investment nevű kockázati tőke kezelő cég), a legútóbbi hírek meg azt mondták, hogy Decemberben már indulnak az első űrugró-turisták. Csakhogy a VVS Enterprise eleddig egyszer sem csinált űrugrást, pedig hát December három hónap múlva lesz mindössze...

    De mégse merem ennyire könnyen lekezelni őket, mert évekkel ezelőtt a SpaceX-et is lenéztem, amennyit szerencsétlenkedtek a Falcon-1-es indításaiknál. Erre nézzük csak meg, most hol járnak...