-
#1478 Hát, érdekes egy véleményed van. Kissé az a gyanúm, mintha az AW lenne az első játék, amivel játszottál életedben, és rögtön utána a RDR...
Grafika - Mindkét játékot remekül összerakták, az AW-ben az erdő valóban él és mozog, a fény-árnyék hatások zseniálisak, egy viszonylag szűk, lineáris bejárható területtel. Ezzel szemben a RDR egy kibaszott nagy élő vadnyugati tájat jelentet meg, amelyben szabadon mozoghatsz. Akármerre, majdnem akármeddig. Marha nagy különbség.
Hangok-zenék. - Az AW itt is remekel, való igaz. Ahogy a RDR is. Tökéletesen hozza a western-filmekből ismert klisé hangokat, és ha nem figyeltél fel a zseniális Morricone-ihlette zenei világra, akkor nézd meg a játékot még egyszer.
Irányítás - No comment, Az AW-nek speciális irányítása van, ahogy az egész játék speciális. A RDR pedig tökéletesen alkalmazkodik a nyitott világhoz. Kicsit szokni kell, de így az igazi, és jobb nem is lehetne (1-2 apró bugot leszámítva)
Játékmenet, sztori - Ne hasonlítsunk már egy sandbox játékot egy tök lineáris survival-action horrorhoz... A RDR sztorija teljesen rendben van, gondolom, nem sokat játszottál vele. Az AW sztorija nyilván a játék fő erőssége, aköré épül fel minden, a RDR-ben a játékos van a középpontban, ha akarod, leszarhatod a sztorit, és fosztogathatsz, vadászhatsz, vérdíjat gyűjthetsz, vagy csak egyszerűen felfedezheted a gyönyörű tájat. Az AW-ben szinte semmi szabadságod nincs, csak "mész előre".
Szóval ne nagyon hasonlítgassuk össze a két játékot, mert teljesen meddő dolog. Az AW, és a RDR is kegyetlen jó játék, hiba, hogy túl közel jelentek meg egymáshoz.
Viszont gyanítom, hogy életedben nem játszottál még survival horror-ral (Bocsánat, Psichological Action Thriller) , vagy gta-típusú cuccal. Valamelyikkel biztosan nem.
Vagy soha nem láttál még spagetti-westernt, avagy kimaradt a horror és a Twin Peaks.
Valami biztos hibádzik.