-
Kotomicuki #8117 Soha nem a Nest/Bunker a lényeg, hanem ami mellette és mögötte van, ugyanis azok az egységek határozzák meg, hogy mennyi veszteséget is fog szenvedni a támadó fél ereje amíg az a nest-re süti el a kezdő lövéseit és végre felfedi magát - hogy elveszik-e az a nest, ez végül is lényegtelen (no, nem egy szem PAK38 ellenében), ami számít: az ellenfél ott koncentrálja az erejét ahol arra számítasz és már tettél erre ellenlépéseket -> az ellenfél veszteségei "bebiztosítottak"!
A nest egy viszonylag olcsó és hamar felhúzható "egység", ami nem számít bele a Pop-Cap-be, így akármennyi lehet belőle. Mivel piszok könnyen sérül, ezért önmagában tényleg csak a játék elején hatásos, ismétlem: önállóan.
DE, ha a kellő helyre húzod, akkor nem kell HMG-t gyártanod a nest-et "védő", valójában rajtaütő csapatba - vagy kevesebb könnyű célpont elleni egység is elégséges oda. A nest csak a csali szerepét tölti be (+ kémlel) azon kívül, hogy a vet-nélküli és az alap gyalogságot megakasztja és prédává teszi a mortar-nak, sniper-nek és egyéb egységeknek. (Az utolsó patch-ek óta már nem olyan nagy ász a vetek és fejlesztések/buff-ok nélküli dupla-schreck, mert egyedül elfekszik előtte, sajnos - és gyakran túl sokat pepecsel a lövések előtt, így levadászható.)
Egy oldal, fontos pozíció (cuting-pont) védelmében alkalmazod, ahova biztos, hogy jönni fog a kontra - belátható időn belül - , amit megkontrázol a támogató egységeiddel - de ATG/M10/M18, vagy más AT-egység (jobb híján akna) is legyen abban a csapatban a HT-k/SC/AC/stb. miatt.
Ha nem a nest a célpont, akkor az megmarad, ha sikeres volt az ütközet és továbbra is védi az adott területet/pozíciót - az SC nem lő foglalás közben.
Ha a védelmi egységed mobil (,mert pl. várnád, hogy hol koncentrálja az erőit az ellenfél és arra akarsz lecsapni), akkor a "szárnyakra" is mehet, ezen erő közelében, hogy meg tudják "védeni" azt.
Egyedül akkor "fölösleges" építeni, ha az ellenfélnek lehetősége van távolsági és területre ható támadást (itt a légitámadásokra, az off-map- és A tüzérségre gondolok, nem az akár ATG-vel is elkapható HT-kra), vagy a támadó egységeinek ilyen támogatást nyújtani - ha azt akarod, hogy ne legyen munija/támogatása és ilyen módon pazarolja el az ellenfél azt (mert pl. a base-rush-hoz már összeállt a had és azt nem szeretnéd annak kitenni), akkor már megérheti a felhúzása és a pár egységgel való "megvédése".
A sprint és az elnyomást gyengítő buff kifejlesztéséig nagyon hatásos a vet-nélküli PE gyalogság ellen. Mivel egy HMG, ezért az ATG (a PE mobil páncélvadászai alig tudnak hatni rá, így tovább kitarthat, mint az M10/M18), a mortar és a sniper a legjobb segítői, de a lövészek is megteszik, ha van mobil tűzoltó csapat a közelben. Alkalmazható a Pop-Cap elérése után is, ha éppen szorul a hurok, de van még anyag és kell a biztosítás egy területre - és nincs sok, erre a célra alkalmazható egység.
Lehet az USA változatokat is Sim-City-zni, ha jó a pozíció, csak zömében mobil egységekkel - meg aknákkal és akadályokkal, a kellő helyeken - körülöttük, a kontra miatt. :)
A javításokra azért jó, ha van készenlétben Engi, mert sokat dobhat az értékén az "újrahasznosíthatósága".
...
Egyébként nézem a GR-on a 'Unguarded Base Entrances and Base Rushing' cikket, de a miértekről eléggé ködösen és szószártyár módon nyilatkozik, helyesen:
Azért alkalmazod, mert nyerni akarsz /és nem kockáztatni/ (nem a 'szeretnél' a megfelelő szó itt, mert az már eleve hiba a megindulásnál)!
Az egységek és ezek kombinációi érdekesek, de a legtöbb infót a képek az irányokkal jelentik számomra - ahova, gondolom, jobb helyeken egyből akna kerül... - , amiknél eddig mindig a nehezebb egységek mennek szemből - függetlenül a pályától és a széljárástól - , a könnyebbek a védő épület lerohanása után, miközben a tüzérségem ontja az "áldást" az ellenfélre - a térkép többi részén történtek ilyenkor már felejtősek...
Kár, hogy Blitz'-hez fölösleges, mert ott már csak a Wermacht-nak van fixen irányzott bunkere - ami jóval tovább kitart a CoH-s változatánál - , a többieké mind 360 fokot fedez: USA 0,5"-s, beásott quad; britnél beásott Bofors.