• grebber
    #22
    LOS LOS LOS! Company of Heroes infóáradat!

    Freak, 10:42 - PC - Játék: RTS


    (Gamespot) A Relic csapata a korábbi nagy alkotásaik után (Homeworld, W40K: Dawn of War) most ismét valami egészen zseniális, műfajt megújjitó és az eddigi sajtóvélemény szerint ténylegesen már következő generációba emelő RTS megteremtésén dolgozik. Készítők saját bevallása szerint az volt az egyik fő céljuk, hogy az izgalmas RTS játékok akcióját párositsák egy egyedi filmszerű (Band of Brothers, Ryan közlegény megmentése) hangulattal. A játékot, amely jelenleg még erősen pre-alpha állapotban leledzik egy teljesen új direkt, ehhez készitett engine hajtja. Az "Essence" engine kihasználja az összes nextgen grafikai lehetőségeket, amiket olyan játékoktól szokhattunk meg, mint pl Half Life 2. High dynamic range fényeffektek, normal mapping, dinamikus fények és árnyékok, valamint advanced shadereket is hasznosít az engine, hogy csak párat említsünk. A játék motorja az iszonyatos részleteken túl (katonáknak különböző arckifejezései, koszolódó ruhák, valós szájanimáció!!!) az advanced lighting motornak köszönhetően enviromental light és shadow mapping képességekkel is fel lesz vértezve. Hogy ez mit is jelent? Épületek, tankok, nagyobb környezeti tárgyak pl fák is valós árnyékokat fognak vetni a mellettük, alattuk elhaladó katonákra! Ha már a katonáknál tartunk, akkor az animációkról is ejtsünk pár szót. Az összes emberi egység egy környezetfüggő csontvázanimációval lesz felruházva, aminek hatására domborzati viszonyoktól függően fog változni a katonánk mozgási stílusa. A játék ehhez egy úgynevezet stream animációs rendszert használ, ami egy játékon belüli 700 különböző animációs fázist tartalmazó adattárból válogatja össze a szituációhoz legjobban megfelelőt. (Dawn of Warban ez a szám 150 volt). Osztagok irányítása is inkább tényleges stratégiai mérlegelést fog igényelni, mintsem az RTSekből megszokott "minden egységnek egyenként megadom ki, hova menjen" módszert. Ez alatt azt kell érteni, hogy a katonáink pl. ha egy konvojt kísérnek az úton és tűz alá kerülnek, azonnal automatikusan bebújnak a páncélosok mellé, átvetődnek a közeli keritésen, házfal mellé lapulnak vagy szimplán lehasalnak fedezékbe teljesen automatikusan anélkűl, hogy ezt külön ki kéne adnunk nekik parancsként. A játékosnak itt sokkal inkább egy szakaszparancsnok feladatkörét kell betöltenie aki a területi és taktikai lehetőségek mérlegelésével próbálja a legmegfelelőbb stratégiát alkalmazni. A töménytelen realisztikus és változatos háborús pusztítási feelingért a játékban a Havok 3.0-ás fizikai motor lesz majd felelős, amely gyakorlatilag szinte minden tereptárgyra kiterjed majd a játékban, sőt a készítők szerint nem lesz kettő épület, ami egyformán robban szét a páncélosok ösztüzében. A friccek beásták magukat egy téglafal mögé? Semmi baj. Sherman tankunk szépen átgyalúlja tetszőleges ponton a falat és odapörköl egy izmosat nekik. Egy ház második emeletéről sakkban tartják az egyik kereszteződést és a bejárat túlságosan is védve van? Elő a robbanószeres embert, aki majd csinál nekünk a ház egy tetszőleges falára egy kényelmes saját bejáratot, majd átvesszük a házikót saját használatra. Az erőforrás termelés és gyűjtögetést a játékban a Dawn of War bevált stratégiai pontok gyors és hatékony megkaparintásával és megtartásával oldották meg ismét pár apró módositással. A játékbeli haladási sebesség a stratégiai pontok begyűjtéséhez lesz kötve. Ez alatt azt kell érteni, hogy amíg az első pár pontot el nem foglaljuk, afféle felderitős lesz a küldi, majd továbbiak után már lesznek kisebb összecsapások, amíg végül mgérkezünk a teljesértékű háborús mészárlathoz.
    Az eddigi szakmai vélemények alapján a Relicnek megvan minden esélye rá, hogy ezzel az alkotásukkal ténylegesen kötetkező nagy szintre emelje a tradíciónális RTS műfajt. Megjelenés 2006ban várható.


    info:Hardwired.


    Fasza kis game lesz ez