• VO101Tom
    #52385
    Nemtom te avionika alatt mit értesz, az nem csak a műszerek működési elvét jelenti, hanem az összes szoftvert is ami a kijelzőkön fut. Egy F-18 nagyon másképp működik mint egy F-16, nem csak a kijelzőre tett szimbólumok, betűtípus más, vagy hogy melyik az 1-es gomb a kijelző körül (ez is b+ mintha szándékosan csinálnák, ha az Air Force bal felsőre tette az 1-est, akkor qrvaélet, hogy a Navy talál neki másik helyet, mert bal alul SOKKAL jobb lesz ), hanem a logika is ahogy az MFD és ICP vagy DDI és UFC között az adatbevitel van. Pl 18-asnál nem tudod a radar minden beállítását HOTAS-ról kezelni, nem tudsz DDI-on adatot, bevinni, az UFC numpadon gépeled be a numerikus adatokat, ami pl jobb megoldás, viszont nekem qrva zavaró volt, hogy mikor mire vonatkozik amit épp az UFC-n gépelek. Ami pl kiidegelt, hogy az SA page, ami 16-os HSD-hez van a legközelebb, NINCS szinkronizálva a radar kurzorral. Hiába látod SA page-en a szituációt, radaron külön kell hatótávot és kurzort vonszolnod, nem mutatja, hogy SA page-en tkp hova is néz akkor a radar. És attól, hogy a pilonra tett fegyver ugyanaz (bár már abban sem vagyok biztos, hogy tényleg 1:1-ben ugyanaz), a SZOFTVER amivel kezeled teljesen más. Pl ami kifejezetten tetszett, hogy GBU dobásnál egy kört tesz a cél köré, hogy abba berepülve leszel dobási távolságban, tök jól lehet "kicentizni", hogy csak érintőre veszed a távolságot és már lépsz is le. Egy szó mint száz, nem csak másik skin van a szoftveren, hanem alapvető funkciók mások.

    És akkor a más korszakból, más országból, analóg műszerekkel telepakolt gépeket ne is említsük.

    Ha az új kabinok annyit tudnak mint a 16-os, és a szoftverük is ugyanaz mint a 16-os, akkor inkább megyek 16-ossal és az autentikus marad.
    Volt persze, hogy A-10-be ültünk CAS-elni, vagy olyan is, hogy Balkánon F-117-essel szedegettem a légvédelmeket (Dani Zoli épp nem járt arra ), de ezt kb egy kezemen meg tudom számolni, hogy hány alkalommal volt ilyen.