
Hivatalos forum Oktató videók Kép feltöltése JoeDestroy_cucc Oktató vid_HU L_Viper cucc BMS manual_HU 80's Mod HT kisokos BMS Wiki Falcon4exe
-
#51783
Az anyagtulajdonságokat a régebbiek is tárolták (specular-glossiness mapok), a nem realtime renderekkel is már nagyon régóta lehet rohadt szép képeket csinálni (építészeti látványtervek pl) de kissé más módon kellett paraméterezni, és nem volt ennyire elterjedt a sztenderd sem. A PBR anyagok viszont a fémeket és a csillogásokat sokkal szebben kezelik mint a régebbi játékok, de ez már a shaderek (grafikai engine) miatt is van, nem csak az anyagok miatt.
Az elterjedt sztenderd másik rohadt jó hozadéka, hogy ma már rengeteg előre elkészített, beszkennelt anyagot lehet vásárolni, amikről tényleg nem mondod meg, hogy fotó vagy render. Pl ezek: https://quixel.com/megascans. Az, hogy a játékban is ez így nézzen ki, csak erőforrás kérdése innentől, ezeket a quixeles szkennelt anyagokat pl az unreal4 engine csont nélkül használja (UE4-is ingyenes amíg nem keresel vele pénzt, ha van UE4 regisztrációd, akkor ahhoz a quixel is ingyenes. Akár hobbiból is lehet szórakozni vele, ha valakit ez érdekel).
Pl ez a tutorial egy óra alatt csinál nulláról egy komplett erdős utat, csak UE4 és Quixeles scannelt modellekkel. Ilyet régebben esélytelen volt, hogy ennyi idő alat összerakj (oké, ehhez kell már az Unreal4 is).