• dez
    #51
    Jó lenne, ha már ma is ezekkel járatnák [az Otto-motort is], de csak van valami oka, hogy nem teszik. Mégpedig, hogy ugye jóval drágább, mint a benzin, főleg gázolaj (legalábbis a hidrogén, az etanolt nem tudom). Így nehéz lenne elérni, hogy ne az utóbbiakat akarják használni (ha már Otto-motor).. Az üzemanyag-cellában, mint írtad, (ugyancsak) szénhidronégből is nyerhetik a hidrogént, nem kell eleve azt "tankolni". Az Otto-motor dugattyúit mindenképp kell kenni, ami szintén folyamatosan elég, és - bár a katalizátor által csökkentett mértékben - kijut a motorból. Az alapjárati zaj kevésbé számít. Menet közben is zajtalan motort még nem hallottam, igaz, elektromosból sem, de utóbbit még nyilván tudják még halkítani, ha akarják. És más irányú fejlődési út is áll az utóbbi (elektromos alapú hajtás) előtt. Pl. felfedezhetnek még új áramtermelő (a fúziós reaktor is kész lesz egyszer), és tároló módszereket. A másik, hogy kis helyeken, sebességen jobban használható az elekromotor (kis sebességen jobban gyorsul, stb.), így belvárosba mindenképp jobb.