kapcsolat a halottakkal
  • Albertus
    #120
    Nem egészen..

    A bemeneti előerősítés után a helyi oszcillátor jelét összekeverjük az előerősített jellel és a keverés eredményeként összeg és különbségi jelek jelennek meg, majd ezt a kavarmányt ráengedjük a szélessávú (min 8 MHz), de adott frekvenciára hangolt szűrő-erősítőkre.. a KF-re..

    Az egész sorozat erősítését hátulról az automata-erősítés-szabályozás vezérli (AGC) annak érdekében, hogy a közeli erős jelű
    adók se vezéreljék túl az erősítőket (mert a túlvezérlés erős torzulásokhoz vezetne..),
    Ha viszont nincs képjel, akkor az AGC maximálisra szabályozza az erősítést.. és minden, az erősítési útba eső ellenállás, félvezető pn átmenet termikus (hő) zaját felerősíti.. és természetesen az antennáról
    bejövő adók jelei és rendkívül piciny értékben, de "űrzaj" is lehet benne..
    Ez adja az alapzajt.. A hangyák táncát a képernyőn..
    (A hatás a sávszélességgel négyzetesen arányos..)

    A hang kicsit tovább ragozza.. a hangnorma frekvencia-modulációs..
    így az FM dekódernek vivőjelre van szüksége a működéshez, különben a típusától függően, égtelen sziszegést produkál.. szintén a belső alkatrészek saját zaját a végtelenségig erősítve..
    És akkor ennek az érzékeny FM dekódernek adunk "hanygák távncás alapzajt".. Eredmény: megpróbál a zajból differenciál jelet képezve
    dekódolni..
    Így kétféle zaj hullámzása, vibrálása keveredik benne.. Ekkor már
    a külső forrásból származó jelekhez képest a sokkal nagyobb erejű belső,
    véletlenszerű hőzaj a domináns..

    Miután az ember alapvetően minta kereső lény, mindenből, még a felhők képéből is képes "felismerni" alakokat, mintázatokat..
    Ugyanígy a hallásunk a hangzavarból, értelmesnek tud vélni hangokat..

    A film készítői ezt a "hibás felismerési hajlamunkat" használták fel alapötletként..

    Ennyi a köze a valósághoz.. A többit pedig mindenki a saját hite szerint tegye hozzá..