A Biblia és a keresztény vallás értelmezése, gyere be ha van kérdésed, és válaszolj a feltttekre, ha szeretnél.
-
gogandmagog #4647 Látom arról folyik a szó, bűnös volt-e, aki atyját mezítelenül látta, s kijőve a sátorból nem restellte a látottakat elmondani. De mit is mondhatott el? Bizonyos feltevések szerint -ha jól emlékszem talán Pap Gáborhoz köthető-, akkor lehet erre a viszonylag jelentéktelen eseményre, a részegségre, és a meztelenségre együttesen válaszul ennyire súlyos büntetést szabni, ha az illető fiú olyat látott, ami kimeríti a képtelenség fogalmát, és ezt nem titkolta mások előtt. Erre a válasz az, ha a Noe nevet magyarul olvassuk, így azt "nő"-ként értelmezzük. Ha e férfiú (Noé) valójában nő, akkor értelmezhetővé válik a büntetés mértéke. Maga a tényközlés a leírásokban nem szerepel, csak a retorzió. Viszont a Biblia máshol nem ilyen felületes, hanem elmondja az okot is az okozathoz. A büntetés pedig olyan szigorú, hogy onnantól Khám összes leszármazottját érinti, megtetézve ezzel az eredendő bűnt, vagyis kétszeresen bűnösök.
A többit zárójelben:
[Ha Noé férfiként körülmetélt lett volna, azt vastagon szedett nagybetűvel hozná a Biblia, most ünnepelt hősként emlegetnék az elsőszülöttet, s nem a középső lenne a hivatkozási alap, Sém > sémita > semmítő. Sehol, egy nép történetében nem emelik ki a középsőt. Vagy a legkisebb (legkedvesebb- főleg mesékben), vagy a legidősebb (az elsőszülött, a legnagyobb, legerősebb) a hős, az örökös.
De a Biblia egyébként is azt az irányt preferálja, ahol a rosszabbik győz a jobb fölött. Káin és Ábel a minta, vagy később Jákob és Ézsau, még később Romus és Romulus. Ezek közül csak a középső páros ikrek, a másik kettő nem. De ha felteszik a kérdést, hogy mondjanak a történelemből ikerpárokat, akkor mégis a Káin-Ábel, és a római páros kerül említésre. Hunort és Magyar neve véletlenül sem merül föl, még a görög források Naposz-Pálosz módozatában sem. Pedig az igazán magasrendű testvéri szeretetre, igazi emberiességre itt találni példát, hiába magyarázza a Biblia jó színben feltüntetve, túlzottan elnézően a zsidók tetteit, szokásait.]