• dez
    #65
    A konzolos példa is teljesen jó. Sőt, összességében tényleg jobb példa. Csak valahogy nem sikerül megértened, hogy mind a kettő 1-1 példa arra, hogy egy adott gépből ki lehet hozni kevesebbet és többet is, már csak emiatt sem lehet "rossz" példa, hiszen teljesíti, ami miatt felhoztam... Sőt, ebből a szempontból a legjobb példa, mert nincs másik ilyen jó példa ebből a szempontból erre a számtechben... :p (De talán egyéb tekintetben sem tökéletesen ide-nem-illő. Az már ki is lett lőve, hogy ott 1 ember csinált volna abszolút mindent, röpke hónapok alatt.)

    Lehet pazarlóan is tervezni, programozni, és lehet nagyon hatékonyan is. És persze van egy középút is. (Még azt sem nagyon hinném, hogy ma PC-n ez a középút testesül meg.) És ez nem csak a nyelvtől függ.

    Nem tudom, minek hozod fel újra az emberek számát, amikor már 5x leírtam (de cáfolj meg nyugodtan konkrét példákkal - én már mondtam 1-2 konktét példát a kis csoportra PC-n is), hogy a legfőbb összetevőket egyenként továbbra is 1-2 ember csinálja (tervezi meg részletesen, és általában kódolja is), csak egy mai játékban sokkal nagyobb szerep jut a grafikusoknak, animátoroknak, modellezőknek, stb. stb. Az ő számuk növekedett leginkább.

    "egy játék minden részletét leprogramozták, ma készítenek egy motort ami majd elvégzi a munkát"

    A motor sem éppen egy egyszerű programocska, annak minden részletét is le kell programozni. :) Az változott, hogy ma egyesek ilyen motorokat csinálnak, a többi játékkészítő meg megveszi, és kreál köré egy (másik) komplett játékot. Pontosan ez utóbbi igényli a sok embert és mennyiségében sok munkát. De a hatékonyság, effektek szempontjából a látványosság, stb. már nem igazán tőlük függ, hanem a motoroktól. Tőlük pl. a játék sztorija függ, de abban nem jeleskednek, legtöbbször (sztori szempontjából) csak összedobnak valamit.

    Mellesleg nem csak ilyen egyforma motorokon alapuló, főleg FPS játékok vannak.

    Ugyanakkor senki sem mondta, hogy ma pontosan úgy csinálnak egy játékot, ahogy régen. Nem ez a lényeg. Ha most befagyasztódna a hardver, bizonyára kitalálnák, hogyan hozzanak ki belőle egyre többet. Lásd konzolok, mint elhangzott. Ami mutatja, hogy csapat is tud jobban dolgozni, és nem tart 20 évig úgy sem a dolog. Inkább odafigyelés és hozzáértés kérdése. És legalábbis ebben egyezik a C64-es esetével.

    A mai gyakorlat jobban ki van hegyezve a gyorsabb munkára (ha már egyszer megvan a motor), könnyebb munkára. Ez meg is látszik a játékokon... Szépek, de többségükben gyorsan megunhatók, és valahogy olyan "üresek".