Ki szeretné, ki nem, ill. vélemények...
  • netuddki
    #96
    T rgy: A BKV egyik tulajdonosának nyílt levele Kocsis István vezérigazgatóhoz

    Dr.Kocsis István vezérigazgatónak,
    a Marxista-Leninista Egyetem levelezőtagozatának pedagógiai és filozófiai diplomásának BKV Zrt.

    Kedves Vezérigazgató elvtárs!

    Mint budapesti illetőségű lakos, és ebbeli minőségemben, mint BKV Zrt.
    egyik tulajdonosa, élve tulajdonosi ellenőrzési jogaimmal és kötelmeimmel, az alábbi kérdéseimre várok Öntől haladéktalan választ.

    Január 6-án az egyik televízióban nyilatkozott, a BKV Zrt.
    kommunikációs igazgatója, Székelyné Pásztor Erzsébetet. A kommunikációs igazgató-elvtársnő nyilatkozatában, arra a műsorvezetői kérdésre, hogy mennyire van kényszerítve a BKV, hogy mindenáron a munkavállalók kárára spóroljon, abbeli véleményének adott hangot, hogy nyilvánvaló, hogy a menedzsmentnek (magyarul vezetőség, irányítás) - a kommunikációs igazgató megtanulhatna magyarul - nem áll módjában más tenni, mivel inkább a munkahelyeket akarja megőrizni.

    Amiből az, a fenyegetés számba vehető következtetés vonható le, hogy ha a szakszervezetek nem fogadják el a kollktív ultimátumot, akkor elbocsátások lesznek.

    Bár lehet, hogy a Marxista-Leninista káder-fejtágítón ezt nem tanították, de szeretném figyelmébe ajánlani, hogy a buszvezető, vezérigazgató és pláne kommunikációs igazgató nélkül képes elvezetni az autóbuszt, de sem a vezérigazgató, sem a kommunikációs igazgató nem csakhogy nem tudja elvezetni az autóbuszt, de a tömegközlekedést végző gépjárművezetők hiányában nincs is rájuk szükség! (Bár kommunikációs igazgatóra ennélkül sincs!)

    Mondom ez annak ismeretében, hogy Ön korunknak egy valóságos élő polihisztora. Mindenhez ért!
    Ért
    - a vasgyártáshoz (Dunaferr Rt, ig. tag),
    - a természetvédelemhez és vadgazdálkodáshoz (Gemenc Erdő- és Vadgazdaság Rt. Fb. elnök),
    - a kőolajipari gépgyártáshoz (Dunántúli Kőolajipari Gépgyár Rt. - FB elnök),
    - a műanyaggyártáshoz (Pannonplast Rt. - FB elnök),
    - a borászathoz (Csányi pincészet),
    - az atomenergiához (Paksi Atomerőmű Rt. ig. tag),
    - a sporthoz (Magyar Öttusa Szövetség elnökségi és MOB tag),
    - az űrkutatáshoz (a Magyar Űrkutatási Tanács tagja),
    - az állami vagyon eltékozlásához (ÁPV Rt., az igazgatóság tagja),
    - nem utolsó sorban a városi tömegközlekedéshez (BKV Zrt. vez. ig.) stb.
    . .
    Szóval csak az autóbusz vezetéshez nem ért.

    Bizonyára csak azért nem, mert a káder-fejtágítós Marxista-Leninista Egyetemen, mint megbízható elvtársnak, ezt nem tanították. Nem véletlenül keresnek jelenleg is buszvezetőket, amíg vezérigazgatókat pedig nem.

    Természetesen én megértem, hogy a pénztelenség az nagy úr, és ez bizony megszorításokat indokol. Jó! De ebben az esetben várom haladéktalan tájékoztatását, hogy pontosan mikor mondott le a BKV Zrt.
    vezetősége, igazgatósága a béren kivüli juttatásairól, az évi prémiumairól és a versenyképes fizetésük egy részéről? Ezek azért is indokoltak lennének, mert amíg a buszvezetők a műszakilag ócska buszon is jó végzik a dolgát, addig a "menedzsmetről" nem mondható el, hogy jól végzi a munkáját, ha csak nem a saját zsebének megtöméséről van szó!

    Természetesen lehet azt mondani, hogy a külső erők kényszeríttették rá Önöket erre a kollektív ultimátumra. A baj csak az, hogy amint azt Ön a pályázatában - még 2008 elején - megírta, a kollektív szerződés tartalmaz olyan elemeket, amelynek megszüntetését javasolta, így pl.
    az ingyenes dolgozói utazási igazolványok biztosítását, amely cc. 1 Mrd forint plusz bevételt jelentene.

    Tudjuk jól - amit azt a pályázatában még anno leírta -, hogy a BKV-nál működő nagyszámú szakszervezettel "nehéz a különféle egyeztetések lefolytatása, érdekeik érvényesítése céljából a sztrájkot is mint eszközt használják, ami politikailag, társadalompolitikailag nehezen kezelhető".

    Az idézett megállapítása alapján megállapíthatjuk, hogy Ön csak kiválóan és eredményesen sajátíthatta el a kádári munkáshatalom élcsapatának, a Pártnak útmutató ideológiáját, és így jól tudja, hogy a kommunizmus építése során folytatott sztrájk, csak a sötétben bujkáló fasiszta és reakciós ellenség malmára hajtja a vizet, azaz politikailag nem csak káros, hanem politikailag nehezen kezelhető.
    Büntetőjogilag (Kistarcsa) sokkal egyszerűbb lenne!

    Kár, hogy, mint a volt "munkás-paraszt" hatalom Marxista és Leninista diplomása, pályázatában a "menedzsment" béren kívüli juttatásainak megnyirbálást nem tűzte ki célul, pl. az ingyenes személygépkocsi használatot! Végtére is csak demagóg és populáris elvárás lenne, hogy mondjuk a vezérigazgató leányfalusi otthonából tömegközlekedési eszközzel menjen be hivatalába, no nem hajnal 3 órára, hanem 9-re.
    Arról nem is beszélve, hogy amint azt javasolta, még saját keresetéből fizethetne is a szolgáltatásért!

    Végezetül megkérdezném, hogy az, aki ennyi mindenhez ért, mint Ön, és aki a fent ismertetettek alapján ily jól tudja kommunikálni a szocializmus alapjait lerakó és a kommunizmust építő munkásosztály élcsapatának, a Pártnak eszmei-ideológia tanításait, miért van szüksége egy külön kommunikációs igazgatóra is? Ami viszont azt is jelenti - a Parkinson törvény alapján -, ha van igazgató, akkor szervezetileg van igazgatóság is, ami kitudja hány osztályt (fő és al), csoport, irodáz, titkárságot, és teljesen felesleges munkatárs foglalkoztatását, azok versenyképes bérezését és béren kívüli juttatását jelenti.

    Mint munka- és kenyéradó tulajdonosa, elvárva válaszát, maradok elvtársi üdvözlettel:

    Adjon az Isten, szebb jövőt!
    Kiss-Dobos László
    Ez pedig egy levél amit kaptam heheh :)