Ki szeretné, ki nem, ill. vélemények...
  • Vlala #55
    BenceYCE: Én csak a helyi Volán tapasztalatait mondhatom, van pár buszsofőr ismerősöm. Tehát nemcsak a fővárosban sz@r a buszvezetők élete, vidéken is, ezért általánosítok.
    1. A volánnak nincs pénze. Ez tény, Magyarországon sernkinek nincs, ha másnak kellene adnia.
    2. Nem tudom, hogy jött ez a témához, de a buszt tényleg nehezebb vezetni, ezt alátámaszthatom. Főleg városban, és még főlegebb :-) Budapesten, a mazsolák, vadbarmok és az Offroad-speciálszakaszokat idéző közutak paradicsomában.
    A buszsofőrnek ugyanis halmozottan nagyobb felelőssége van, mint az egyszerű autósnak. Zöbb tíz tonna felett rendelkezik, és emberéletek százainak súlyával kell mérlegelnie egy adott manőverről. Rendben van, én autóval tudok nyomni egy vészféket, ha elémugrik egy vicces kedvű srác, hogy "FÉKTESZT!", vagy egy autós "épenátférek"-et játszik előttem. A busz nem.
    Ha az autómmal egy kátyúba hajtok, max. nekem van károm, futómű, gumi - amit a közútkezelők hosszas huzavona után bacnak kifizetni - de ha egy buszdöccen egyet, akkor biztos, hogy utazik rajta valaki, aki kártérítést követel a Volántól a lenyelt rágóért, kezéből kieső és látványosan darabokra hulló mobiltelefonért, vagy éppen a nyolcadik gyermekével terhes anyuka hastáji panaszaiért. Ez mind-mind a sofőr béréből megy, naná, majd az állambácsi fog jótékonykodni...
    Az a 140-150 ezer forint, amiről "tanult kollégám" beszélt, minden bizonyal hasonló lehet az orvosok 200ezer + hálapénz fizetése, amely kétdiplomás barátom esetében bruttyó 90 ezer + acsargó tekintetekben jelentkezik.
    A szamárlétrához nem tennék hozzá semmit, szellentésem sincs ehhez a témához, azonban biztosíthatlak, sehol nem jobb a helyzet, ha nem vagy a főnök fia.
    A BKV (és többi volán) helyzetéről: állami támogatást hiába várnak, majd ha barnára festik a buszokat, és nagybetűs ROMANTIC feliratokkal látják el, talán csurran-cseppen nekik valami.
    Mennyit iszik egy busz százon? Mondjuk, a nálunk még mindig a legnaygobb számban előforduló 260-as sorozat? 30, 40 litert? Gázolajból igen, de kb. havonta kell gumit cserélni rajtuk, orrán-száján köpi az olajat, amleyet pótolni kell, hogy az utas általi rongálás helyreállításának költségeit ne is említsük.
    És mindennek a tetejébe a Bumeráng jeles műsorvezetőinek nem volt jobb dolguk reggel, mint hülyét csinálni a sztrájkból. Néha rettenetesen bunkók tudnak lenni, de ha ez kell a népnek... az a népet minősíti.
    Tényleg szár helyzetben van a Volán, a sofőrök is, de sajna a vezetőség is. Valakinek nagyobb szüksége volt a pénzre, tudjátok, a nyaralójához.

    Az édesanyák kitárgyalásába nem szólnék bele, az enyém így is sokat csuklik.

    És végezetül a tavalyi év legnagyobb vicce: küldtünk a svédeknek egy ajánlatot, hogy kapják be az összes Volvo buszukat, ilywen kemény rugózással a kutyának sem kell, állandóan szétrázza az utasokat.
    Meg nem erősített források szerint a Volvo átküldte a papírt a Saabhoz, akik létrehozták belőle a magyar vadászgép prototípusát...