Ki szeretné, ki nem, ill. vélemények...
  • BenceYCE
    #47
    huhhh

    Lehet, hogy nem tudom mire vállalkozom de megpróbálom.

    Hölgyeim és Uraim!

    Szeretnék szólni a topic témáját illetően.
    #1 - Csak ti örültök rajtunk kívül de ez lényegtelen.
    #11 - Sajnos a BKV tulajdonában tényleg "érdekes" állapotú autóbuszok vannak és biztos is hogy a pénzhiány miatt van mindez.
    #12 - Nem fizetik vissza merthogy sztrájkolni mindenkinek alkotmányos joga.
    #21 - Megérdemlitek! Az autó legfinomabb becslések szerint is egy átlag 6 km es távolságra lévő munkahelyre havi(20-22 nap) 25-30 ezerbe kerül, amiből csak a benzin annyiba kerül mint a BKV teljesárú bérlet, és az autó árát NEM(!!!) számoltam bele! Itt jegyezném meg a petíció (#29) komolytalanságát miszerint saját magát szívatva az államilag 67.5 % os támogatásból visszamaradt összeggel érvel. LOL
    #27 - :D Hol kezdjem...
    1.:EZT A PÉNZT NEKÜNK TAVAJ MÁJUS 1.-ÉN MEGIGÉRTÉK!!! A csatlakozás után rájöttek, hogy a színvonalat emelni kell, máskérdés, hogy ez csak pénzből megy. És az akkor megígért EU-s bérfelzárkóztatást a mai napig halasztgatták.
    2.:Rohadtul nem vagy egy bank, hogy bármilyen családnak a keresetét TE magad egyszemélyben elbíráld, sok-e vagy nem. Csak a BKV alkalmazásában lévő emberkékről beszéljünk ha már olybá ez bassza mindenkinek a csőrét és hagyjuk ki, hogy kinek mennyit keres a felesége meg a gyereke iskola mellett mert ehhez aztán télleg senkinek semmi köze.
    3.:NINCS (!!!) ruhapénzem merthogy ruhát adnak azt is olyat amilyet. Vennem kellett magamnak elviselhető ruházatot mert még a céges is egy rakás szar. Arról meg kósza ábrándjaid se legyenek, hogy ez úgy működik, hogy bevásárolok és benyújtom a számlát. (Méghogy ruhapénz...)
    4.:Ha rohadtul összehúzom magam sem tudok 500 FT alá menni a kajapénzzel egy nap tehát a jelentős 3500 FT os kajapénz tetemesen megdobja és észrevehetően gyarapítja a családi vagyont idehaza. (Te bizos nem kapsz csak 1500-2000-et)
    5.:Bérlet... valóban sokra megyek a bérlettel mert nekem speciál csak barátnőm van aki nem kap. Ha élettársam lenne akkor 3 év közösen eltöltött (lakcímmel igazolt) idő után kaphatna bérletet. Sajnos egyikünk sem áll úgy anyagilag, hogy az összeköltözés gondolatának akárcsak a csírája is megfoganjon buta főiskolás agyamban, ígyhát nem fenyeget az a veszély miszerint a 3 év boldogságban és gazdagságban eltöltött idő után összeköltözzünk abba alakásba aminek az árát az általam is olybá nagyrabecsült utazóközönség által igenjól megfizetett BKV RT-nél mindezidáig sikertelenül próbáltam megkeresni! A gyerek bérletének a gondja is leesett a vállamról mert belátható időn belül sajnos vajmi kevés esély van arra, hogy megpróbáljak gyereket vállalni, hiszen a kicsinyke lakásunkban (pontosabban Anyáméké mert nincs pénzem elköltözni) alig férünk el a vastagratömött pénztárcámról.
    6.:140-150eHUF... kicsit konkrétabban is előadhattad volna mert nem tudom, hogy nettó v bruttó bérről beszélsz. A bérlétra a buszosoknál föntről lefelé:
    -ÉJSZAKÁS - (álmodni se merjél róla, hogy bekerülsz mert csak kihalásos alapon megy), Ő keres a legjobban.
    -DÉLUTÁNOS - Ő keres a másodikként a legjobban. Hónapokat, sőt van hogy éveket kell várni, hogy bekerülj egy jó DÉLUTÁNOS műszakba, s ha egy szer bekerültél akkor megfogtad az Isten lábát mert akárcsak az ÉJSZAKÁS, onnantól kezdve csak fényképről ismered majd meg a nemlétező gyereked és kielégítetlen nejed (ha volt pénzed esküvőre).

    Bonyolult dolog fog következni!!! Kérek mindenkit, hogy figyeljen!!!
    BEUGRÓ!!! Azaz osztott műszak. Nagyon jó mert reggel is dolgozhat egy "kicsit" meg este is. Így aztán nem kell foglalkoznia olyan csekélységekkel mint hobby meg család mert elmegy az egész napja a munkával.
    DÉLELŐTTÖS - Ilyen vagyok én is. Nagyon jó mert a kézhez kapott 600 FT-os órabéremre jön az adó tehát az egyéb járulékokat meg pótlékokat el is viszi az adó. Marad tisztán sacc 90eHUF/hó!!! és aki régebben jött a céghez az még lehet, hogy kevesebbet is keres!!!
    Tehát a kérdésem: MILYEN 140-150eHUF-RÓL BESZÉLSZ???
    7.:1 szó mint 100 a béremeléssel százalékos arányt nézve a kevesebb keresetű BKV alkalmazottak járnának jól.
    8.:Színvonal: Mi közöm nekem a járatok sűrűségéhez? Akiknek ez a dolguk azok próbálnak alkalmazkodni az utasokhoz, Te ezt biztos egyszerű dologként képzeled el... A csövesek problémája globális mértékű, had ne nekem kelljen ezzel foglalkozni. Különbenis józan paraszti ésszel belegondolva ez talán az utasok dolga lenne jelezni a járművezető felé, vagy kellene letessékelni a buszról (v egyéb járműről) a delikvenst. Valljuk be ez nem sűrűn történik meg talán szánalomból de az is lehet, hogy mégis létezik olyan utas aki rendelkezik empatikus képességekkel és nem löki le a buszról, hogy egy padon fagyjon meg.
    9.:Nem áll oda a busszal... Mesélhetnék, sőt meg is teszem!! Gondolj bele, hogy ki az a barom aki megreckíroztatja, hogy odaáll a megállóba (ahova lehet, hogy más busz is beáll mert érinti az útvonala), és ott várakozik ellentétben a szabályzattal ami lehet, hogy neki azt írja elő, hogy a KIJELÖLT (!!!) helyen KELL (!!!) várakozni, amikor Őket is ellenőrzik belsősök és feljelentik ha megszegte a szabályzatot. Ez Rád biztos nem hat ingerlően mert a sokadik után nem téged basznak ki az állásodból. Ide sorolhatnám még: "Miért megy olyan tetülassan az a busz?!" Elmondom! Mert feljelentik ha korábban ér oda!! Ellentétben a közhiedelemmel a buszosnak nem az a dolga, hogy minél előbb odaérjen a végállomásra, hisz csak a "kedves utas" siet. Az Ő dolga a megjelölt időben ott lenni a megállóban!! Kiváncsi lennék, hogy a du.-n 2órai és az este 9 órai időpontok közötti forgalmisűrűségi különbséget Te hogy a túróba kezelnéd. Hiszen nem csak a menetsűrűségek változnak hanem a menetidő is! Jobban belegondolva Te ketchup lennél a hátsó szélvédőn ha az autóbuszvezetőt nem szabályoznák, mikor érintse a megadott megállót, mert az lenne a célja, hogy minél több időt töltsön a végállomáson, ezért sietne.
    10.: És végül de nem utolsó sorban: NINCS PÉNZE A BKV RT NEK!!!

    Tavaj arra fogták a béremelés kérelmének a visszautasítását, hogy a többi közlekedési társaságnál jóval kevesebbet fizetnek az alkalmazottaknak. Ami szomorú de így is van. DE! Az Ő harcuk a munkáltatójukkal nem a mi feladatunk! Mintahogy én sem kérdeztem tőled mennyit keresel!


    Nézzük kicsit másképp a BKV helyzetét. Mindenkinek az bassza a csőrét, hogy miért nyújt olyan szar szolgáltatást a cég ilyen "drága" bérletárak mellett. Most akkor a bérlet drága? Ha sikerült a fenti autó vs. bérlet összehasonlítást megérteni és körbenézel, hogy a környékbeli országokban mit ér a Te pénzed akkor rájöhetnél végre, hogy a Te béred az itteni árakhoz képest alacsony!!! Ami fent szemléltetve megintcsak had ne az én problémám legyen, ezt a csatát vívd meg Te a munkáltatóddal!




    További érdekességek...:

    Dotálás!!! Az EU és sok más európai országban már rájöttek, hogy a nagyvárosi tömegközlekedés nem jövedelmező!!! Ennek ékes bizonyítéka, hogy mindenütt dotálják az ezzel megbízott cégeket, hogy az utasnak a jegy vagy bérlet megvételekor (vagy meg nem vételekor) ne kelljen annyit fizetnie. Ezért a cégeket támogatják az adóalapból és had fejezzem ki így magam: életben tartják!!! Tehát. Ha Te "kedves utas" nem veszed meg az X HUF ba kerülő jegyet v bérletet akkor a cég nem az X bevételtől esik el hanem X alapján kiszámított támogatástól is. Ezért a Kádár rendszerben amikor orrbaszájba jártak a buszok és mérhetetlen károkat okozott a pazarlás akkor az 1.5 HUF-os jegy meg nem vételekor a céget 3X azaz további 4.5 HUF-tól szabadította meg. Így a 6 HUF-os bevétel kiesett. Ez volt akkor. De mi a helyzet most. Kedves #29-Redfox ha hiszed ha nem a dijszabás azért változik ilyen drasztikus mértékkel mert eddig volt támogatva a cég és ez lassan apad. A CÉGET NEM DOTÁLJÁK!!! NINCS PÉNZE A CÉGNEK!!!
    Szerintem ki kellene próbálni, hogy maszek cégeket (többet, hogy azért legyen konkurencia is) beállítanak a BKV helyett és megkérdezném 1 hónap után vajon mennyibe került a bérlet...

    És mégvalami Redfox! Vajon a volánon, vagy ha beülsz egy taxiba, (vagy ha csak akár bemész egy hipermarkedbe) és igénybeveszed a szolgáltatását szerinted mit csinálna veled ha nem fizetnéd ki a végén? Mit tenne veled egy taxis ha Te közlöd, sőt buzdítassz másokat is hogy nem fizeted ki és mások se fizessék ki a díjat???? Vagy a pénztárnál közlöd ugyanezt??

    Érdekes, hogy az utasok könnyebb mozgása érdekében a buszra való felszállás nem csak az 1. ajtón történik mint sok más helyen (volán, más MaO-i nagyvárosi tömegközlekedési társaságok). És a magyar ki is találta, hogy akkor nem is kell fizetni!!! Egy németnek ilyen eszébe nem jutna. Csak a német az ottani keresetéből gazdálkodik.



    Tehát ha rájött mindenki, hogy a pénzhiánnyal van a gond (a "kedves utas" is), akkor had közöljem ki is aki pénzhiánnyal szenved. A BKV RT egy megbízott cég akinek a 100 % os, nem tévedsz 100%-os (!!!) tulajdonosa a fővárosi önkörmányzat!!! Aki az állambácsira fogja a pénzhiányt. Tehát el lehet menni a fővárosi önkormányzat elé és OTT kell reklamálni a magas jegy/bérlet árak meg az alacsony szolgáltatási színvonal miatt. Ha gondoljátok megyek veletek mert nekem is qrvára a bögyömbe van az a buzi görbeorrú valláskárosult demszky...

    És akkor kérem a tippeket vajon az állambácsi, a főv. önko., vagy a bkv nyúlja le a lét?:

    Szerintem elég megnézni, hogy egyéb vidéki nagyvárosokban hogy néznek ki a közutak, közterületek, és úgy amblokk az egész városkép, és milyen fejlődést tudott felmutatni az ottani önkö az ottani adófizetők ottani béréből.
    Menj el Egerbe, Debrecenbe v sorolhatnám még hova és nézd meg mit tudtak felmutatni. Ezzel szemben egy fővárosi önkormányzat meri állítani, hogy nincs pénz?!


    Még egy utolsó érdekesség:

    Statisztika:
    MaO-n a számítások szerint a magyar dolgozó ember a munkahelyén a munkaidő alatt 33%-os arányban teljesít. Vagyis 100 órából 33-at (!!!) foglalkozik a munkájával!!!
    A probléma felkutatására felkért cég jelentéseinek eredményei szerint a probléma nem a dolgozó munkakedvével van!!! Egyszerűen a vezetőség szervezése katasztrofális!!! Nincs kihasználva a munkaerő! (ebben az értelemben)
    Itt kérdezném meg, hogy mért jó az ha valaki elvégez egy iskolát és szakmát kap a kezébe akkor az miért nem a saját szakterületén dolgozik? (ez az eberek több mint 60%-át így érinti)
    Elmondom: mert az ismerősöm ismerősének az ismerőse tud egy jó zsíros melót, nem érdekel?
    Ez teszi a szolgáltatások színvonalát minden téren elfogadhatatlanná!!
    Azért Te nem örülnél ha egy "D"-kategóriás jogosítvány, szolgáltatói vizsga és pályaalkalmassági vizsga nélküli autóbuszvezető mögé ülnél be ugye?
    Bezzeg egy felsővezetőnek lehet....
    És folytatnám a fönti munkateljesítménynél...
    Az autóbuszvezetőket a tavaj május 1.-étől átvett EU-s normák szerint dolgoztatják miszerint a munkaidő alatt
    a munkával töltött idő aránya a buszba beépített tachográf szerint:

    85%!!!!!!!!

    Kérdem én...
    Mi a faszt csinál a többi ember, hogy az átlag így is 33% ?
    És kit basztatnak az utasok?
    Merje valaki azt állítani, hogy a vezetés nem szellemi munka!!!
    Amikor lemész a vidéki rokonokhoz 200 km-re és vezetsz 3-4 órát, na ebből Nekem kell 9-et egy nap!
    De nemám autópályán!
    Alacsonyan szálló tücskök között meg "bevágokeléd, hogy 1. helyről startolhassak a piroslámpából".
    Ezeknek üzenem ezúton is:
    A kis IK 260-as (olyan mint a piroshetes csak a rövidebb változat) 9 tonna üresen.
    16 tonna ha a max megengedett szállítható személyekkel együtt veszem
    (forgalommérésnél az egyik busz megengedett 102 férőhelyénél azért regisztráltak 127 főt - bolond magyar).
    Tehát a kitömött legkevesebb 16 tonnát meg kell állítani ugyanazon a féktávolságon belül mint Neked fiatal egytollú indián a 316-os szakadt bömbit, meglepetés... nem fog megállni!!!!

    SŐT!!!

    Felhívnám mindenki figyelmét!!!

    A gyakorlat azt mutatja, hogy a buszvezető jobban jár ha mégsem akar annyira megállni!!!

    Miért?!

    Mert ha az utazóközönséget megörvendezteti egy satufékkel a buszvezető, akkor az ha hiszed ha nem állva utazva igenkomoly szűzhártyarepedéseket szenvedhet!!!

    Viszont!!!

    Ha csak egy "kicsit" akar megállni a buszvezető, akkor az utas ép marad és lehet hogy még tanúskodik is mellettem, hogy nem én nem tartottam be a követési távolságot (ami alapesetben engem terhel), hanem a fasz vágott be elém!!!

    Tehát nekem nem éri meg annyira összetörni a kedves utast, mert feljelentenek, hogy nem megfelelően választottam meg a követési távolságot és így saját hibámból személyi sérülést okoztam.
    Megéri Nekem elveszteni az állásom egy fasz miatt?
    Ha kiszúrja a szemét vagy neadj Isten meghal az utasom még le is ültetnek!!!

    Ezért várom ki kerül holnap elém...
    Biztos lehet benne, kellő mérlegelés után inkább az Ő 20 millás Mercijét zúzom le!!!

    Szmájlikat direkt nem raktam nyomatékosítás végett, mert ha szorult beléd egy kis empátia akkor megérted, ha meg nem akkor le vagy szarva!

    És mivel én is BKV-s vagyok így #12 Takezó, ezt biztos rám is értetted ígyhát a Te Qrva anyád!!!

    (...azért lehet érdemes az elejétől végigolvasni annak szellemében, hogy ki is a BKV tulajdonosa...)