-
#431
spoiler (nos, legyen a főszerep a technológiáé :)))
Elősszös is döntsd el Cifu, hogy
A) a reális fizikai törvények szerint
B) csak mert így csinálták, és ez így jóóó érvelünk
A B) válasz esetén nem vitáznék veled tovább, mert a 20 kilós törpe 30 kiló szenet is el tud cipelni, és a tündér palotát épít 1 percen belül, ha azt kívánod ... (a képzelőerőnek nincs határ :)))
No akkor lássuk az A) variációt (tényleg nem akartam itt ilyen mélyen belemenni, de legyen :))).
Ha jól emlékszem az űrben is igaz, hogy a tárgyak erő hatására a gravitációs középpontjuk körül fordulnak meg, ha az erő vonala nem megy át rajta (forgatónyomaték). Ennek mértéke függ a forgató erőtől, és a "tömeg"(gravitációs)középponttól való távolságtól.
1) Star Wars X-wing: 4 hajtómű (csak hátra, vagy előre-hátra meghajtás? Dunno, nem érdekes). Gondolom észrevetted, hogy az értelmesebb scifik közül itt a leglassabb a manőverezés, nem cikáznak, nem bukdácsolnak, elég lassan változtatnak irányt (lásd ep.4. halálcsillagnál a csata).
Tehát X-wing esetében a 4 hajtóművel elég jól lehet repkedni, csak egyessével kell szabályozni, hogy melyik mekkora tolóerőt adjon le (pl 2 alsó többet, mint a két felső -vagy felsők 0-, akkor felfelé fordul a gép). És még nem is esett szó egyetlen segédhajtóműről sem
Y-Wing: tipikus légköri vadász működési elv: grav.közp. síkjában két gyorsító hajtómű (gyors oldalirányú manőverezés), és gondolom kisebb segédhajtómű orr környékén (vagy a hátsó hajtóművek részeként) hajó függőleg elforgatásához
Sztem nincs ezekkel semmi gond :)
2) Vipereknek a főhajtóművei nem vehetnek rész a kormányzásban. Ahhoz túl közel vannak egymáshoz.
Nos, elég közel vannak, az biztos, ezért is nem a legjobb konstrukciók. És azért sem a legjobb konstukciók, mert a gravitációs középponthoz is túl közel vannak (ezért sokkal nagyobb erő kell a forgáshoz, bármilyen irányú manőverhez). Itt erős túlzásokba estek a készítők a hajó manőverezési képességeit illetően (mellékhajtóművek nem képesek gyors irányváltást előidézni, ezt ne felejtsük el). (Érdekes kérdés, hogy csak előre hajtóművek-e, mert még egyszer sem lassítottak megfordulva hátramenetben.)
X-wing-nál is aránylag közel vannak a grav.központhoz, de ott ennek megfelelően lassan is fordultak
3) először is azt kell leszögeznünk, hogy a hajtóművek hirtelen nagy gyorsulás előidézésére képesek (szemléltető példának a nyitott szájú felfújt lifit vehetjük). Mi történik, ha egy téglát kötsz rá, és elengeded? Attól függően, hogy a lufi nyílása mennyire van a téglától megy át egyenes és forgó mozgás keverékébe (dobócsillag :)) Mivel nagy a gyorsító erő, ezért kis erőkartól is gyors forgómozgás lép fel.
Egyébként ha a főhajtóművekkel kormányoznak, akkor légyszives mutasd meg, hol látni olyat, hogy a három hajtómű eltérő mértékben működött a sorozatban
Öööö, ilyet nem szoktak megcsinálni, túl drága. Talán a Milenium Falcon esetében láttam mindössze egyetlen egyszer egy hirtelen hátraarcban, hogy extra "utánégetéssel" lassult le gyorsan, és indult visszafelé :)
4) "azért jobbak a Rider-eknél és jönnek vissza rendre győztesen a csatákból"
Ha láttad az első részt "33", ott rengeteg űrcsatájuk volt, iszonyatos túlerővel szemben (1-1 veszteséggel már a 3. csata után nem maradt volna egy vadászuk se, 2:1-el 6. ... és hány ugrásuk is volt akkor, már nem emlékszem)
5) na a BlackBird egy tipikusan Y-wing szerű felépítésű hajó. 2 hajtómű a grav.középpont síkjában, és elég messze tőle, hogy oldalirányt nagyon gyors irnyváltoztatásokra legyen képes. Ami nem tetszett, az a kilövést követő 8. mp-ben az a függőleges oldalirányú sodródás, amit csináltak neki.
