[szin=white]Az 1) és 2) pontjaiddal apszolájte nem értek egyet
Akkor légszives vezesd le, hogy az 1. pont szerint a Star Wars-ban miféle logika alapján épülnek fel az űrhajók, és hogy oldják meg a kormányzást, és miért nem érvényes rájuk a Newtoni-fizika.
Azután jöhet ugyanez a 2. pont szerint a Viperekre lebontva, vagyis hogy is oldották meg, hogy a főhajtóművekkel kormányoznának. :)
3)-as pontoddal azért nem értek egyet, mert az űrjárműről van szó, nagy sebességnél és 0 légellenállásnál (ahol ha csak 1 hajtóművel próbálkoznának egy lökettel dobócsillagba menne át a Viper)
A Viper esetén igen (illetve nem, hiszen a kormányfúvókákkal korrigálni lehetne a hosszantí síktól való erőirány-eltérést), de ez a kormányerő éppen hogy nagyon is gyenge lenne a Viper esetén, mivel túlságosan is kicsi az erőkar. A fordulásra, pozicionálásra a kis kormányhajtóművek valók.
Egyébként ha a főhajtóművekkel kormányoznak, akkor légyszives mutasd meg, hol látni olyat, hogy a három hajtómű eltérő mértékben működött a sorozatban, és ez összevág a vadász által leírt manőverrel.
4)-es pontodban a Viper-es résszel nem értek egyet, éppen azért jobbak a Rider-eknél és jönnek vissza rendre győztesen a csatákból
Ezt hol említették? Vagy kijött volna egy Technical Readout a BSG-hez, amiben levezették?
5)-el azért nem értek egyet, mert a vezérhajtóművek mindíg kis teljesítményűek (főhajtóműhöz viszonyítva pláne), tehát ez a fajta bukdácsolás nem tűnt reálisnak
Az egész BSG-ben csak reálisnak beállított az űrhajók viselkedése, de nem felel meg a valódi fizikának/logikának. :)