Frank Miller sajátos hangulatú krimije
  • STREEX
    #147
    A bűn elérte Cannes-t
    Bemutatták Cannes-ban Frank Miller Sin City című képregényének a filmváltozatát, s rögtön a pálmafák alatt meg is védhette erőszakosnak titulált munkáit.


    A kiváló rajzoló a cannes-i bemutató kapcsán a film rendezőjével, Robert Rodriguezzel egyetemben kénytelen volt művét megvédeni az ellene felhozott vádakkal szemben. Millert már korábban is több kritikus vádolta meg azzal, hogy képregényei túl erőszakosak, s szerintük ez sokban hozzájárul a társadalom erőszakossá válásához. A sajtótájékoztatón Miller elmondta, hogy szerinte a vérontás és a brutalitás "stílusosan" jelenik meg a képregényeiben. A művész továbbá azzal érvelt a konferencián, hogy a Sin City igenis megállja a helyét a mai kultúrában: „Az erőszak elbűvölően felkapott a mai napokban…A japánoknak vannak a legerőszakosabb filmjeik a világon, és mégis náluk a legalacsonyabb a bűnözői arány.” A rendező és az író mellett Bruce Willist leszámítva a teljes stáb felvonult Cannes-ban, és néhányuk szintén a film védelmére kelt. Clive Owen: ”Mikor először láttam a kész filmet, teljesen el voltam szállva.” Rodriguez, aki szokásához híven most is a tradicionális texasi kalapjában jelent meg a vetítésen, megtiszteltetésnek érezte, hogy filmjével Cannes-ban, a noir „otthonában” lehet. Bár a film egynémely hősének igencsak tragikus vége lesz a történetben, de ez mit sem befolyásol a folytatáson, hisz a filmes Los Hooligan már dolgozik a Sin City következő epizódján, mely A Dame to Kill For-t veszi alapul.