• Cat #11
    Az airbus és a boeing nem is elsősorban gépekben, hanem koncepciókban különbözik egymástól. Az Airbus abban hisz, hogy a világ nagy repterei annyira telitettek, hogy az utasszám növelése már nem képzelhető el hatalmas beruházások nélkül (uj terminálok, esetleg kifutópályák), mivel a gépek már most is van ahol percenként szállnak le és fel. Kérdés, hogy a mostani HUBrendszer - amikor a légitársaságok néhány nagy központon keresztül mozgatják az utasok jórészét - fennmarad e, vagy a fapadosok alapjaiban megváltoztatják a rendszert. Jelenleg szerintem minden ez utóbbi felé mutat, azaz divatba jönnek a kisrepterek (itthon sármellék, debrecen, siofok, törökbálint, talán taszár stb.), és a nagyrepterek forgalma nem nő tovább.

    Én ugyan drukkolok az airbusnak (europai embereknek ad munkát), de szerintem a boeing stratégia jobb, miszerint a repülés a nagy hatotávolságu közvetlen célkiválasztás felé halad, azaz az emberek nem budapest-london-kisváros utvonalon haladnak, hanem budapest-kisváros, és ehhez nagy hatótávolságu, alacsony költséggel üzemeltethető és átlagos nagyságú gépek kellenek. Az ilyen oriások csak a csomópontok közötti forgalomban lesznek kiválóak és pótolhatatlanok (frankfurt, london, párizs, new york stb.), az meg pár tucat van csak a világon...