www.waroftheworlds.com
  • DanielT
    #69
    Nos. Ennél rengeteg jobb filmet lehet felsoroni, olcsó trükknek tartom ezt a "mondj te pár szerinted jó filmet amiből majd meglátjuk mekkora tahó is vagy mert csak az X-Men2-ig ér a tudományod".

    Aham. Pszihlómogológia meg a társadalmi szemszög valóban nem jött le, mert annyira banális volt az egész, hogy mint írtam is, szóra sem érdemes.

    Apuka aki elhanyagolta a családját de a világvége összehozza őket.
    Lázadó fiú, aki haragszik az apjára.
    Édeskislány aki szereti az apját.
    Anyuka aki talán még szereti a gyerekei apját, de mégis elhagyja egy brókerért.
    A film végén édesötösben élnek (a bróker is ottvan ugye) Bostonban ami mellesleg annyira kicsi város, hogy gyalog hazatalálnak.

    Az, hogy amikor minden létező elektronika tönkremegy, de a kis sony handycam jobban működik mint valaha, csak, hogy hatásosan tudja bemutatni a gonosz ufógépek első csapását (egy fickó filmez vele, majd kiejti a kezéből).
    Ah nem is folytatom, mert iszonyatosan sok hiba van benne. Ha ezektől a technikai bakiktól eltekintünk akkor még mindig ott marad a banális befejezés, a totális mondanivaló nélküliség, sajnos nekem kicsit magasabb már ennél az ingerküszöböm és nem nyűgöz le az, hogy százmilliárd effekt van benne. Abszolút nem érdekel, hiszen már nem először bizonyítják be, hogy a vásznon minden elképzelhetőt létre tudnak hozni.

    Ugyanakkor természetesen ez nem (csak) Spielberg vagy Cruise hibája, egyszerűen régi és mára idejétmúlt az akkoriban forradalmi fantazmagória, aminek jeleneteit száz filmben láthattuk már feldolgozva ezért nem hozza a kívánt hatást. (Bizonyára a film szereplői is olvashatták a regényt, mert mindenki egyből tudja, hogy tripodoknak hívják a mászkáló dögöket(2 földrajzilag teljesen különböző helyen lévő ember említi ugyanezen a néven...)

    Na leállok, ebbe is bele lehet már eléggé kötni bizonyára, úgyhogy ne fogd vissza magad, mindenesetre a fanyalgó kritikát és a csalódott nézőket nehéz lesz megmagyarázni. Pisztos nem értették meg a hatalmas pszichólógiai vívódást és a társadalmi szemszöget. Eh.