A nagy Gazdasagi Világválsag
  • [NST]Cifu
    #876
    Egy nemzetközi vizeken lévő hajó sem mentesül minden alól. Van bejegyzett tulajdonosa (általában előszerettel jegyzik be az adóparadicsomokba a hajókat, legyen szó luxusjachtról vagy tankhajóról), és ha bármelyik ország felségvizére ér, onnantól vonatkoznak rá az adott ország törvényei, szabályai.

    Egy hajó nem tud önellátó lenni a végtelenségig. Legjobb esetben is pár hónap után ki kell kötnie üzemanyagért és élelmiszerét. Pár évente egy komolyabb karbantartás, 1-2 évtizendente egy szárazdokkban végzendő teljes felújítás a minimum. A Szcientológia Freewinds-e is itt kapott "léket", mikor idén tavasszal nagyjavításon kiderült, hogy kék aszbeszttal szigetelték anno az építésekor, Finnországban. A dolog a Holland Antillákon derült ki, ahol a felújítást végezték. A hajót lezárták, a munkálatokat beszüntették a környezetvédelmi és egészségügyi zárlat miatt. Majd jött egy rakás lengyel szci, hogy megtakarítsa a kék aszbeszttől a hajót, ami megint komoly volt, hiszen a helyi hatóságok először nem engedélyezték a dolgot.

    Tehát bukott a hajó alapú rendszer.

    Anno voltak olyan elképzelések, hogy az Atlanti-Oceán közepén egy mesterséges szigeten lehetne egy új nemzetállamot létrehozni. De erről már csak ködös részletek jutnak az eszembe... :S