A nagy Gazdasagi Világválsag
  • remark #2801
    Szerintem egyértelmű, hogy minden üzlet esetén vannak bizonyos külső tényezők, melyekre nem vagy hatással, és amely tényezők egyeseknek kedveznek, másoknak nem. Ha két fél ugyanazzal a dologgal kapcsolatban eltérő adottságokkal rendelkezik, akkor a rosszabb adottságokkal rendelkező kényszerhelyzetben van.

    Most erre lehetne konkrét példákat is hozni. Pl. ahogy azt próbáltam is kifejteni, a csőd is egy olyan esemény, ami bizonyos adottságokkal bíró felek számára előnyösebb, mint más adottságokkal rendelkezők számára. A különbség lehet akkora, hogy egyes feleknek kifejezetten az előnyös, ha a csőd megtörténik.

    Másik példa: a krízis üzleti lehetőség. Nem? Ezt hallani mindenhonnan, annyira, hogy még a saját cégem vezetése is ezt mondja! Már ~1 évvel ezelőtt is kijelentették, hogy lesznek cégek kik jól fognak kijönni a válságból, és lesznek akik rosszul. Azt állították határozottan, hogy mi jól fogunk kijönni belőle.
    Ez csak arra példa, hogy a krízis, a probléma, a válság, mindig üzleti lehetőség a megfelelő pozícióban lévőknek. Mert ami valakinek veszteség, az másnak nyereség. És maga a krízis, ez egy "külső" tényező, mely befolyással van a hátrányos helyzetben lévő felekre, így azok kvázi kényszerítve vannak arra, hogy belemenjenek számukra előnytelen alkukba.

    Na most még tovább lépve elmondható, hogy a fentiek így vannak, akkor az arra képes felek arra vannak ösztönözve, hogy válságokat hozzanak létre maguk is, mert így képesek aztán a profitot maximalizálni.
    Mielőtt valaki azt mondaná, hogy ez összeesküvés elmélet, először gondolja át miről van szó, mert amit írok, az a világ legtermészetesebb dolga. Mindenki tudja, hogy a cég számára a monopolhelyzet a legelőnyösebb, mert akkor úgy határozza meg az árat ahogy neki tetszik. A monopolhelyzet egy külső kényszerítő erő, mely arra kényszeríti a monopóliummal kapcsolatba lépő feleket, hogy azok számukra előnytelen alkut kössenek.

    Nem csalás, nem ámítás. Az üzleti élet lényege a kényszer. Ha nagy a kényszer, nagy a profit. Ha kicsi a kényszer, kicsi a profit. Ez olyan pofonegyszerű, mint az 1x1.