• KnightRider
    #3678

    A Pontiac összesen 17 autót adott az egész sorozathoz, még az első évadnál. A történet a következő:
    Glen A. Larsonnak nagyon megtetszettek a 82-es TA képei, mikor tervezte a KR-t. Eredetileg a Datsun Z80-at akarta a filmhez, de a harmadik generációs TA olyan modernnek tűnt, hogy megvette a gyártósorról az első kettő példányt. Ekkoriban még a "beszélő csodakocsi" koncepciója is más volt, T.A.T.T., avagy trans Am Two Thousand volt a neve és női hangja lett volna. Ebből az ötletből nőtt ki Kitt.
    Amikor kezdett felfutni a sorozat, a Pontiac kigondolta, hogy kiadják a "Knight Rider" verziós Trans Amet, mert nagyon nagy volt a kereslet iránta. Igen ám, de történt pár gyanús baleset, Trans Amek (hagyományos modellek) és sofőrjeik törtek össze falakon, kamionokon, satöbbi: a roppant fényes elméjű amcsik azt hitték, hogy a TA-k páncélozottak, mint Kitt. Hát, nem voltak zok. A KR verziós TA-variánsból így nem lett semmi. Innentől kérte meg a Pontiac arsont, hogy a sorozatban ne hívják Pontiacnak és/vagy Trans Amnek Kittet.
    A cég és a filmesek viszonya azonban korántsem romlott meg. Egy tehervonatnyi nullkilométeres Trans Am alatt kisiklott a mozdony és az autók kissé megzúzódtak. A Pontiac ingyen odaadta őket Larsonnak, hogy hasznélja fel őket a filmjeihez, azzal a feltétellel, hogy, mivel még rendszámjuk sem volt, a forgatás befejeztével össze kell zúzni őket. Larsonnak így volt még tizenöt autója, ebből (azt hiszem) tizet a KR használt el, a másik ötöt más Universal-sorozatokhoz küldtek.
    A következő autókat alakították ki:
    -Sztár Kitt: full működő műszerfallal, tökéletesen felpolírozva. Ez volt az első két autó, amit Larson vett.
    -Turbo Boost Kitt: Az utolsó feesleges nehezéket is kiszedték belőle, betettek egy HEMI motort és nyomták neki a padlógázt. Huss!
    -Pirotechnikai Kitt: A kasztniba apró lyukakat fúrtak, abba került a puskapot, ami a visszaverődő golyókat szimulálta. Ez az a bizonyos "lötyögős orrú" változat.
    -Kameráskocsis Kitt: Levágták a kocsi orrát, az elejét hozzáhegesztették egy utánfutóhoz és egy platóskocsi húzta. A belsejében jól kidolgozott Kitt műszerfal volt, a visszapillantó tükrök helyén kameraállvány. Ezt használták a Kitt belsejében felvett "beszélgetős" jelenetekhez.
    -SPM átalakuló Kitt: kibelezték az egészet, csak a hidraulikák voltak benne, még motor sem.
    -SPM működő Kitt: Ugyanaz, csak működőképesen, motorral, hidraulikák nélkül, mindent készre hegesztettek. Ezen voltak a működő EBS-légfék panelek.
    -Egy autót minimum ronccsá törtek Az ál-Devon-ban.
    -Egy másikat kibeleztek a zétsavazott Kit-hez a Veszélyes hulladék-ban. Ezt mondjuk később rendbehozhatták, ha mást nem, mondjuk Turbo Boosthoz.


    Na, fejből ennyiről tudok. Ha akarjátok, utánanézek a dolgoknak pontosabban.