• NEXUS6
    #8
    Sok szempontból érdekes ez a szitu.

    A M$ szofveriparban levő monopol, helyzete asszem nem szorul magyarázatra.
    Kevés olyan más iparág van ahol a piac ennyire monopolizált mint pl a PC ipar OS szegmense.

    Az autó ipartól eltérően ahol azért még jó pár nagy gyártó valóban versenyez egymással, a repülőgép iparban hasonló módon létezik a monopolizált piac, bár nem olyan feltűnő formában.

    Manapság pl szinte az összes amerikai harci repülőgépet a Boeing gyártja, miközben azok egyikét sem ő fejlesztette ki. Eccerűen felvásárolta a cégeket.
    Úgy tűnik mintha az utasszállító gépek terén élethalál harcot kéne vívnia az európai Airbus-szal, ami nem feltétlenül igaz, mert nagyon sok fejlesztésüknél a beszállítást végző leányvállalatok közösek, miközben ezek a leányvállalatok pedig vagy egyik vagy másik nagy konszernhez állnak közel, látszólag.

    Bizonyos fajta beszállítást a szoftverek terén ugye a M$-től is kapnak. Ez a jelenlegi egységes kiállás feltűnően rávilágít az egész piac nagymérvű monopolizáltságára.

    Jó ez egyáltalán?
    Nem jó, mint azt a M$ példája mutatja. Érdekes módon viszont mivel már csak M$ oprendszer van ez nem tűnik fel egyeseknek, sajnos már a többségnek.

    A repülőgép gyártás terén, mind az európai mind az ami ipar hasonló problémákkal kűzd: évtizedekig elhúzódó, a költségeket sokszorosan túllépő fejlesztések, melyeket a végére kúrtítani/törölni kell (lásd LHX/Comanche project, annak ellenére, hogy a szimulátor rajongóknak és készítőknek jó pár évre nyújtott kellemes perceket, végül az egészet törölték).

    Kelet viszont mind két nagy területen feljövőben van!!!!
    10-20 éven belül ezek a töketlen óriások szerintem végkép alul maradnak az új Kínai, indiai, stb cégekkel szemben!!!