#44
Mondd már el lécci hányszor programoztál már Direct3D-s és OpenGL-es programokat?
Én először a Direct3D-t próbáltam ki, és télleg sokmindent tud, meg is lehet tanulni kezelni, de sok benne a Microsoft-os kódokra jellemző "minél több dologra legyen jó, csak a bevétel számít" stílus, és így egy csomó (bocs Gates) idétlen megoldás van benne. Ha megtanulom használni biztos tudok benne szépeket alkotni és alkottam is, de tele van iszonyú bonyolult megoldásokkal és akkor kereshetem a neten hogy ez mi a franc lehet. Ahhoz hogy valaki Direct3D-ben programozzon egy egész lexikont kell bemagolnia.
Később próbálkoztam az OpenGL-el. Első dolgom a kézikönyv elolvasása volt. Akkor jöttem rá arra hogy: jé ez TÖK UGYANAZT tudja, mint a Direct3D, csak mérföldekkel könnyebb és hibamentesebb a programozása! Minden megtalálható benne ami a Direct3D-ben van és kell is, ráadásul könnyen kezelhető és amint a Doom3 Engine-ből is látszik, gyorsan is tud működni ha valaki értően nyúl hozzá.
Az mindenki magánügye hogy melyiket választja. (kivéve ha egy cég programozója és támogatja a Microsoft-ot mert akkor ha OpenGL-hez nyúl akkor nagy ívben repül is)