Orgi-CRPD#41
Ritka sok eszleny nyomul itt a forumon, de szerencsere akadnak ertelmesek is....
JC heggesztette ossze a Wolf, Doom, Quake (World), Quake 3 es Doom 3 motorokat. Az h valakinek az adott jatek tetszik vagy nem az tok mind1. Egy kesz motor megszabja h milyen jatekot lehet ra irni, hisz egy hl2-t nem lehet megcsinalni d3 motorral, mert a nagy es reszletes tereket nem birjak a mai vasak d3 motorral. Ellenben kis terekbe remek horror jatekot lehet csinalni amihez hozzajarul a remek 3d-s hang. (najo... 2d mert fent/lent nincs) Egy hl2 motorral doom3 jatekot csinalni hulyeseg, mert az arnyekok es fenyek nem eleg tokeletesek ill. szepek. Mindenesetre egy doom3 beta vs hl2 (lopott) beta-ban a hl2 csunyan elverzik, pedig a hl2-t elobbre igertek mint ahogy a doom3 megjelent, csak a lopas miatt halasztottak L. (bar szerintem ez kamu)
Apropo... akik leszoltak a doom3-at, azt mire ertettetek? A jatekra vagy a motorral ami ketseg kivul elore mutato? Egyaltalan toltatok ejszaka, sotetben, 5.1-es hanggal?
csomi-nak igaza van, az ms-nek sok koze van a direktx buzizashoz es az ogl hasznalatanak ritkulasahoz. Szerencsere van OpenGl meg es fejlodik is. (most jott ki a 2.0, nem az ms fele verziozas ahol minden uj funkcional novelik a verzioszamot... :-)) Talan Matrix es Star Wars se lenne a mozikban ha nem lenne ogl, bar nemtudom h render farmok pontosan mit hasznalnak....
A doom3 motor sokat tud, mind fizika, mind hang teren. Grafikailag is elore mutato a remek arnyekokkal, fenyekkel, bump-mappingel. A fizikaja is eleg kellemes es gyors is ('map testmaps/test_boxstack')
Ajanlom meg figyelmetekbe az 's_drawSounds 1'-et is, foleg 5.1-ben :-)
Kicsit visszaterve meg JC munkassagara: HL se nagyon lenne Quake nelkul, hisz quake motor figyel a hl1 alatt.
A doom3 motor szvsz kivalo, meg jarmuveket is kezel, sot allitolag kesobb tovabbfejleszti JC h a plasztik kszeru hatas eltunjon es a karakterek egymasra is vessenek arnyekot.
Az ut3 motor pedig szvsz egy doom3 directx-en ami a 4 ev mulva izmosnak szamito vasra keszul szep nagy polygon szammal es sok nagyfelbontasu texturaval. Annyi lesz a d3 es az ut3 kozott a technikai kulombseg mint ami volt a quake 2.xx es a 3.xx kozott.
Wing Rockling!
Irdd le kerlek miaza DirectX ha mar igy dicsered!
_Vegeta_!
"A jatekfejlesztesrol tegyen le, ne a fejlesztesrol."
A jatekfejlesztes tobb reszbol all, texturak, hangok, palyak, sztori, jellemfejlodes, szabalyrendszer, 'balance', grafikai motor, fizikai motor, halozati resz, ui, stb...
Melyik fejlesztest folytassa es melyiket fejezze be Mr. JC?
REAL_CIÁN!
"Csomi, mielött mást lehülyézel, nézz magadba, hogy esetleg nem te vagy e az."
Te minek irkalsz ide?