• Bandew
    #564
    Infó hegyek a Hardwiredről!!!

    "Azt már tudjuk, hogy a Bethesda 2002. óta fejleszti az Obliviont. A Morrowind pátyolgatása után az egész brigád átállt az Oblivion masszírozására. Sajna az ActionTrip kommandós-újságírója szerint nagyon úgy néz ki, hogy Bethesdáék a következő konzolokra szánják a cuccost, mert – elég csak a képekre nézni – az Oblivion túl szép és nagy kaliberű ahhoz, hogy PC-n elsikkadjon. Óriási üzlet van ugyanis a konzolokban, és a Microsoft vagy a Sony bármikor ráteheti exklúzív törvény-erejű mancsait a projektre. A Bethesda ezért előrelátóan direkt konzolokra hegyezi ki a fegyveres harcok irányítását. Hivatalos platformbejelentés viszont még nincs, tehát rémült güzü tekintettel még reménykedhetünk.

    Kicsit nagyobb lesz az Oblivion világa, mint a Morrowindé volt, de ezek együtt is csak porszemek a Daggerfall gigantikus földrészeihez képest. Tamriel főtartományában, Cyrodiil területén kavarunk és meglátogatjuk a pokol, azaz Oblivion turisztikailag látványosabb részeit. A történet totál eltér a Morrowind eseményfonalától, mert a készítők kedveskedni akarnak az újoncoknak meg aztán jó lenne frissen mosott előéletű karakterrel kezdeni. Emiatt szabadon dönthetünk Ősgonosz karrier, esetleg a fehérköpenyes, jófiús lovagi pálya, vagy a tarka színekben pompázó egyéb mesterségek mellett. Meg aztán csakis így özönlik majd a konzolos rajongó tömeg.

    Történet:
    Mindjárt az első pillanatokban óriási újítással szolgálnak a szerepjáték Atyjai: pinceborozóban indul a sztori, ahonnan éppen elfogyott a finom bor, meg rács őrzi a biztonságunkat. A kulcs se éppen nem válunk van, ráadásul nyirkos terméskövek meredeznek a falakban. Na jó, legyen, akkor börtönben senyvedünk éppen a szökés legkisebb esélye nélkül! Természetesen nem tudjuk, hogyan kerültünk ide és kik vagyunk, de ezt már tök fölösleges volt elmondani. Mivel a tömlöcben rohadozunk nagy lendülettel, ezért nem tudunk róla, hogy szuper-orgyilkos lépett be a birodalmi fővárosba, hogy meggyilkolássza Tamriel Császárát. Az uralkodó védelmére kirendelt vérprofi őrség nem hülye. Tudják, semmi esélyük a rendkívül magas osztályú kalandozó, izé bérgyilkos ellen. Ezért fogják a császárt és titkos átjárón lepucolnak vele a katakombákba, ahol serényen menekülésre fogják a dolgokat. Nahát! Ki gondolta volna, hogy e titkos alagút, pont a te celládba vezet??! Áááá, senki! Na mindegy, ha már itt vannak, szépen beöltöztetnek téged őrruhába, kezedbe nyomják az állig érő fegyverzetet és rád rivallnak, hogy segíts megállítani a szuper-orrgyilkost, aki természetesen éppen ÜLDÖZ!! Na ez elég érdekes beállítás. Nem a prédánk menekül, hanem éppen mi rohanunk előle sikítozva. Nagy baj lesz, mert az orrgyilkos utolér és belemélyeszti pengéjét a császárba. Szegény, döglődő uralkodó még kezedbe nyomja a Királyok Amuletjét, aztán utolsó leheletével rádzihálja az összes tegnap bezabált fokhagymás saláta szagát, amitől majdnem elájulsz. De sikerül észnél maradnod és meghallod utolsó szavait: „találd meg őt és zárd le az Oblivion márvány állkapcsait." Ezután elvérzik és hipp-hopp meghal. Ám a császár halálával rögvest meggyengülnek a pokol összes démonját Tamriel földjéről kirekesztő védőgátak és beáramlik a ménkű sok szörnyeteg! Remélem a megtalálandó személy – aki az amulettel bezárja majd a pokolkaput – bögyös maca lesz!

    Megbízások elfogadása után a természetben portyázol szabadon, ahol varázslatos iránytű mutatja majd mindig a legközelebbi labirintust vagy küldetés-célpontot vagy NPC-t, akivel beszélned kell. A nagytérképen bizonyos kulcsfontosságú célpontokra azonnal oda lehet utazni.

    Radiant AI a neve annak a gépi intelligenciának, amely tőled függetlenül üzemelteti a játék világát. 1000 NPC mocorog összesen az Oblivionban. Mindegyikük a saját napirendje szerint kavar – templomba megy, utcán pletykál, vadászik, lopászik, vagy éppen a hajadon lányokat bögyörészi - és nem dermed meg, mikor elmész előlük. Eme szuperautomatizált világ azt is tudja, hogyan kezeljen téged, mint játékos hőst, azaz anomáliát a mátrixban. Piros ruhás nőre majd azért figyeljetek!

    Az összes NPC scriptek nélkül, szabad folyással beszél. Ahogy jönnek a témák, úgy reagálnak. Hírnevednek megfelelően rémült vagy tiszteletteljes arcmozgással fogadhatnak, illetve a TES pályaépítőnek köszönhetően tök máshogy nézhetnek ki, ha tíz év múlva találkozol velük. „Nahát! A kis bögyös Hermióne hogy megváltozott az évek alatt!” Kitűnő Élet-szimulátornak ígérkezik az Oblivion, csak nehogy töröljék a beharangozott újításokat, mint a Fable projektben. Ugyanaz az NPC rengetegfajta pszichológiai karakterisztikával, változatban, öltözetben, felszereléssel, stb. jelenhet meg előtted, köszönhetően a Construction Setnek.

    Jellegzetes terepen csak az odavaló növényfajták találhatók és a tájmegjelenítő rendszer figyelembe veszi a beállított napfény mennyiségét, a talajeróziót, és növényzet sűrűségét. Legapróbb részletekig finomhangolható a világ, emiatt varázslatos helyszíneket várjatok! Rengetegféle mapping, pixel shader 3.0 effektek teszik csodálatosan térhatásúvá és élethűvé a téglákat labirintusok igaziból lapos falaiban. A házacskák falaiba épített terméskövek, az erdőkben látható fakérgek, stb.. filmszerűen néznek ki és a páncélok valóságnak megfelelően csillognak-villognak. Fénytúláradás effekt is befigyel az újonnan elterjedt High Dynamic Range Shading formájában.

    A harc sokkal véresebb lesz! Kétkezes karddal ha megütöd az ellenfelet, több liter vér záporozik az arcodba. Tehát az ölés élvezetétől sikítozó, kegyetlen, zsigerekbe marcangoló mészárkodások várhatók. Dobókockás RPG rutin helyett itt főleg a saját képességeiddel kivitelezett védések és a csapások játsszák a főszerepet, ami megint csak a konzoltulajoknak imponál. Íjak és nyílvesszők várhatók, a számszeríjakat kihagyták a játékból. Az íjhúr megfeszülését szinte érezni fogod, a nyilak pedig tökéletesen szimulált röppálya végén jó mélyen bevágódnak majd az eltalált felületekbe."