• FREAK
    #363
    "tehát aki sokáig akar játszani, az nyomja végig a fősztorit csak, aki meg "élni" akar a világban, mint a Morrowindben lehetett, az tegye azt"

    Ez szép, de kifelejtesz egy harmadik, nagyon fontos (sőt valószínűleg döntő többségben lévő) réteget, akik VÉGIG AKARJÁK JÁTSZANI, de nem fél év alatt, hanem tömören, fordulatosan, élménydúsan, és nem izgulnak fel a fél napos utazásoktól vagy a rengeteg mellékküldetéstől. A túl hosszú fősztori elveheti az élményt és a kedvet a játékhoz, ha nem elég tömény, márpedig ott még nem tartunk, hogy hosszú harcok és utazás nélkül többszáz órás fordulatos, izgalmas történetet kapjunk. A Gothic netto játékideje 50 óra hivatalosan, ami persze sokkal több a valóságban, és szerintem ez már határeset, mindemellett az a sztori tényleg fel van építve és nem modulokból áll össze. Aki sokáig akarja játszani, az játszhatja 500 órán át is, és még így sem hígul fel annyira a forgatókönyv, hogy érdektelenné váljon, míg a Morro sztorija alapból hígítva van.

    Az megértem, hogy többek között te is nagyon hosszú sztorira vágysz, de te is megértheted a fejlesztőket, ha nem akarnak a játékosok 5-10%-ának kedvéért sokkal többet dolgozni, mondván, ők majd úgy is modolnak maguknak neverending story-t, ha akarnak. A többségnek meg pont elég lesz egy tömör, fordulatos történet, és nem fullad unalmas bolyongásba a játék, mint az elődnél...