#42
Hát szörnyű folyamatok történnek a PC-s játékiparral, amiben azért a játékosok is valamennyire felelősek.
Az egyik legjelentősebb tényező a nagy verseny, ami sajnos most nem a minőséget segíti. Pontos határidők, dátumok, feszes munkatempó, plusz mindenki árgus szemekkel figyeli, mit lép a konkurencia a piacon ---> óriási szempont a megjelenés ---> sok gagyi.
Másrészt egyre nehezebb újat alkotni, valami merőben forradalmit. De ha esetleg mégis alkottak valamit a fejlesztők, ami esetleg kiemelkedik a többiből, akkor meg általában előjön a warez. Nem akarok topikokat mondani, de néhány helyen az egész, arról szólt, ki hogy próbálja kijátszani a védelmet, honnan lehet tölteni ... undorító. Természetesen nem azt mondom, hogy szaladjunk a boltokba megvenni, de évente 2 igazán jó játékért kinyilhat a pénztárcánk. Ott a demo ki lehet próbálni, videók, képek meg lehet nézni. / Sőt észre se veszik az emberek a kiemelkedő alkotásokat, maradnak a szokások multihent-jüknél, ha FPS-ből akarok példát mondani. Érdemes még azt is észrevenni, mennyire a nagy nevek érdeklik az embereket, látogassunk csak el egy gamerhír/letöltés portálra, és nézzük meg a hozzászólók számát. /
A kiadók természetesen minnél többet akarnak kaszírozni, ezért is dobják ki több platformra a gamet. Erre jó példa a CMR4/5. És itt is bejön a warez. Mi csapódik le Codemasters-nél. Jó úton járnak, többen veszik a játékot. Miért? Azért, mert a könnyebben irányítható, színes grafikájú játékot megveszik az 5 éves Ödönkének, aki nagyon élvezi a sebességet és a gyors kanyarokat :). Minek nyüglődni az irányítással, esetleg javítani a PC-s verzión. Úgyse veszik meg. Így marad a gyönge átirat, és persze mi meg húzzuk a szánkat. Itt be is lehet vonni az RBR-t. Kiváncsi vagyok hányan fogják megvenni, mert a kiadó nem fog vele játszani és megdicsérni a fejlesztőket, hogy ő még ilyen realisztikus irányítással nem is találkozott :), őt az érdekli mennyit kaszíroztak vele. (Kiváncsi lennék warez számadatokra, külön US/Ny-Eu/K-Eu/Ázsia/D-Amerkia) Egyébként meg véleményem szerint egyre jobb védelmek fognak születni a játékokhoz.
A technika részhez még annyit, hogy meg fog növekedni az elkészítési idő (a csapat nagysága is) a mindenre kiterjedően, aprólékos grafika miatt. Hozzá kell még tenni azt is, hogy nem használják ki a játékmotorokban rejlő összes lehetőséget, sőt éppen csak kapargatják a felszínt. Pl CoD+UO - Quake3 bámulatos, hogy még azért mit ki tudnak belőle hozni, ennél többet, azért nem nagyon lehet (+ lehet, hogy a hangulata is teszi ennyire megnyerővé).