Anime stílusú 2D-s verekedős game
  • Massato
    #593
    Szóval Sol... :P

    Pont ugyanezt a kombót írtam le az egyik fórumozú kollégának... #485 hozzászólás:).

    Mondom, nézd meg ezeket a "conventions" résznél, a linken amit adtam, benne van minden rövidítés. Utána már kereshető hogy mi micsoda.

    Jump cancel:
    Többféle "cancel" létezik, melyeket az adott linken ha nézed, betűkkel jelölnek (cancel oszlop).
    http://web.archive.org/web/20041212162104/www.gamecombos.com/games/ggxx/char/sol/sol-sys.html
    pl J, R, F, C... J- jump cancel, azaz a move közben ha nyomsz egy jumpot, akkor kiugrik a moveből, és mindenféle cooldown idő elmarad ezek után. Nagyon látványos Anji 6HS-énél, ahol előre forgással üt a csave, próbáld ki, menj neki az ellennek és mielőtt befejezné a forgást, nyomj egy ugrást, ki fog ugrani belőle, ezzel meg lehet pl zavarni az ellent, vagy kombókat lehet kreálni vele, menekülni stb. Ugyanez lehet már levegőben lévő moveknél is tenni, iylen Solnál pl a Dust is, ha megnézed az oszlopban a jD-nél... ott lesz a J betű is. Ilyenkor ha megrúgja az ellent a levegőben és ha gyorsan ugrasz egyből mikor rúg, azonnal tudsz még utána ütni egyet, amit ha +ugrás nélkül püfölöd a gombokat nem tudnál előhozni. Időzítés nehéz néha, legalábbis nekem Testamentnél okoz gondot.
    A többiről volt sokszor szó itt is. A C cancel pedig azt hiszem egyszerűen arra utal hogy egy normal ütés (P, K, S, HS, D) egy specialba átvihető úgy hogy az utána lévő cooldown elmarad. A legtöbb sima atkra igaz ez.

    Counter hit: ha úgy találsz el egy ellenfelet, hogy ő is éppen támadni akart, de te voltál a gyorsabb, akkor a játék kiírja hogy "counter hit" (ha az ellenfél guard gauge-je villog és úgy találod el az ellenfelet, akkor is ugyanez történik), ilyenkor jóval több időbe kerül az ellenfélnek hogy magához térjen, és pl nem tud kiugrani/recoverelni, avagy "tech"-elni az ütés után (pár movenek iylenkor speciális tulajdonsága is előjön, pl van ami iylenkor a falról visszapattintja az ellenfelet, és előtted landul ismét az ellenfél= "wall bounce"). Nyilvánvaló, hogy ekkor sokkal több lehetőség adódik hogy folytasd a kombót, mivel több idő mire reagálni tud. Ezért írják oda néhány kombóhoz hogy "counter"... mert csak ekkor lehetséges.

    Még egy pár link ami segíthet az alapokban, ha itt a fórumban nem akarsz utánaolvasni:

    http://www.gamefaqs.com/ps2/562111-guilty-gear-x2/faqs/20654
    http://www.gamefaqs.com/ps2/562111-guilty-gear-x2/faqs/27403

    Sok sikert!