Anime stílusú 2D-s verekedős game
  • freelander
    #514
    néhány lol
    ránézésre 500 darab :D
    ezt nem fogom végignézni mind, megnéztem 2 Ky vs Sol replayedet:

    1) ------------KOMBÓK----------------

    Nagyon rossz kombókat használsz. Gyakorlatilag felezed/harmadolod a saját sebzésedet, így kétszer háromszor annyi találatot kell szerezned Ky-jal, mint ha jó kombókat használnál, ráadásul Ky mixupja nagyon szar, így ez nem nagyon fog összejönni.
    Ha te valakit büntetni akarsz, akkor mindig 5K-val kezded a kombódat. EZ NEM JÓÓÓÓÓ, a kis bizbasz mozgásokon (5P 5K 2P 2K általában) meg egy csomó specialon prorate van, ez azt jelenti, ha ezekkel kezded a kombót akkor rögtön levágják X százalékkal a sebzést (a forced prorate az egy fokkal még szarabb, az azt jelenti, hogy kombó közben is csökkenti az utána jövő találatok sebzését, de nem sok támadásnak van olyanja).
    Általában az S támadásokon már nincs prorate, és azok sokkal gyorsabban kijönnek, mint a HS támadások --> kezdd 5S-sel a büntető kombóidat 5K helyett, ez rögtön fog dobni +30 %-ot a sebzéseden..
    Nem használod ki Ky képességeit, olyan mintha Venommal játszanál de nem használnál egy billiárdgolyót sem. Sose raksz a felálló ellenfélre CSE-t vagy 6HS-t.. ehelyett sokszor az épp eleső ellenfélbe is beleütsz, így elveszted a knockdown-t. EZ SZINTE MINDEN KARAKTERREL ROSSZ. Ky játéka a knockdown-ok köré épül fel, épp az lenne a lényeg, hogy minden találatból knockdown-t összehozni, és a felállni készülő ellenfélre rakod ezeket a guardbar növelő támadásokat (6HS vagy CSE=nagy villámlövedék).
    A kombóidat általában a becsúszással(Stun Dipper) próbálod befejezni, ez legtöbbször nem optimális sőt van hogy nem is kombózik.
    Becsúszással csak akkor fejezd be a kombót ha már nagyon távol kerülsz az ellenféltől. Ha közelről csinálod, akkor nem fog kombózni és az összes jobb játékos bebüntet egy kombóval. A becsúszás csak távolról csinálva biztonságos (még úgyse teljesen). Becsúszás után nem nagyon tudsz CSE-t rakni az ellenre, csak ha sarokba került. Ezután csak 6HS-t tudsz.
    Hogy knockdownt érj el el földi kombókból, 2 módszer van. Az egyik az előbb tárgyalt becsúszás, ha messze kerültél az ellenféltől, DE ÁLTALÁBAN a kombóidat [2D CSE] -vel kéne befejezni. A 2D-től elesnek (2D UTÁN NEM ÜTSZ BELÉJÜK, mert akkor elszáll a knockdown!!), 2D canceleződik CSE-be (nagy villámbogyó), mire felállnak, már rájuk is ment a nagy lövedék. Ez nagyon növeli a guard barjukat, meg chip sebzést is okoz, ha nem FD-vel védekeznek.

    A fenti bekezdéseket kicsit összefoglalva:
    az eddigi, borzalmas kombókat, mint
    5K 5S StunDipper (x sebzés, nincs knockdown, ellenfél bebüntet a "kombó" után)
    cseréld le
    5S 6K 5S 5HS 2D CSE (3x sebzés, knockdown, ellenfél guard barja szépen csúszik felfele) (nem tudom, hogy ez így működik-e épp, Ky-jal nem igazán játszom, de remélem érthetők az elvek)

    A legegyszerűbb kombótanulási mód japán meccsvideókat nézni youtube-on, ott még a másodkategóriás játékosok is mind optimális kombókat csinálnak(optimális=értsd lehető legtöbb sebzés VAGY picit kevesebb sebzés + knockdown VAGY valami speciális, pl. Venom le idéz 3 labdát egy kombó után). Egyszerűen fogsz egy videót, Pl. amit az előző posztomban belinkeltem, azt megnézed 5ször egymás után, a kombókat visszatekered, mellette ablakban futtatod a Guilty Geart , Training Mode-ban és próbálod utána csinálni.
    Youtubeon keress a "ggxx#reload XY" XY=Karakter nevének két karakteres rövidítésére, pl. Ky Ky, Anji An, Sl so stb.
    A kombók után a meccsvideókban(ne kombóvideókat nézz, azok általában nem optimális kombók) mindig gondolkozz el, hogy miért azt a kombót csinálta a játékos, miért jó az neki stb.
    Vannak olyan kombóvideók, amik inkább tutorialoknak mondhatók, tehát csak praktikus, meccsben használható kombókat vonultatnak fel, azok jóljöhetnek(azt nézd, hogy használ-e 100% tensionös kombókat, Max guard baros kombókat stb. ezek általában nem ilyen praktikus videók).

    -----------KOMBÓKRÓL ennyit-----------------------------

    2) A BIZTONSÁGOS JÁTÉKRÓL

    A másik, olyan dolgokat csinálsz, amikről te is tudod, hogy nem igazán működnek, de csak szerintem benne maradt a kezedben kezdő korodból
    pl.
    -Ky-jal Ride of Lightning teljes képernyő távolságból? WTF
    -meg még olyat is láttam, hogy szereztél egy knockdownt, ellenfél a földön fekszik, erre amíg feláll, te nyomsz rá egy Ride of Lightningot amit persze kivéd és te meghalsz WTF(ennek csak akkor lenne értelme ha az ellenfélnek kb 0 élete és 0 tensionje volna, akkor megölné a chip damage)
    - random Stun Dipper becsúszások (bebüntetnek a próbálkozások 50%-ban)
    - random Vapor Thrust felütések (bebüntetnek a próbálkozások 50%-ban)
    - random Stun Edge lövések (bebüntetnek a próbálkozások 50%-ban)

    Jobb játékosok ellen, akik rendes kombókat tudnak, pl.én 3 ilyen után meghalsz.
    A lényeg:
    Tanulj meg BIZTONSÁGOSAN játszani.
    Mit jelent ez?
    Olyan támadásokat és opciókat használni, amiket az ellenfél akkor sem tud bebüntetni, ha kivédi.
    A japán meccsvideókban a legtöbb játékos ilyen!(95%) És azok akik kockáztatnak, azok sem kockáztatnak annyit, mint te.

    Hogyan kell biztonságosan játszani általában:

    -használd a gyorsabb, biztonságosabb normál támadásokat a lassú, büntethetőek helyett

    -nem hülyeségeket csinálni,
    pl. a fent említett felálló ellenfélet támadni egy Ride of Lightning-gal, gondolom azért csináltad, mert gondoltad át akart dobni, vagy VulcanicViperrel felállni
    DE EZ NEM BIZTONSÁGOS
    mi van ha kivédi? meghalsz
    és miért ne védené ki? A felálló emberek általában inkább védekeznek..
    Ehelyett csinálhattad volna, hogy megállsz throw rangen kívül, és VÉDEKEZEL
    ELŐNYEI: nem kerül 50%-ba, nem halsz meg ha az ellenfél épp NORMÁLISAN JÁTSZOTT (vagyis amúgyis védekezett) stb.

    - megtanulni HIT CONFIRMOLNI
    mit is jelent ez?
    Rögtön elmagyarázom egy példával.
    Te és az ellenfeled is a földön álltok, a távolság köztetek félképernyőnyi. Erre nyomsz egy StunDippert (becsúszás) Ky-jal, mert az knockdownt tud szerezni ilyen távolságból.

    Mik a feltételei a találatnak?
    1) az ellenfélnek nem szabad elugrani
    2) az ellenfél nem védekezett alacsonyan
    3) az ellenfél nem használ épp olyan támadást, ami legyőzi a StunDippert

    Ez az esély így hihetetlenül alacsony, és te mégis így használod. Ez nem lenne baj, ha a Stun Dipper biztonságos volna! De nem az, az esetek magas százalékában büntethető! Magas kockázatot vállalsz minden ilyen támadással!

    És most jön képbe a HIT CONFIRM:
    Ehelyett csinálhatod azt, hogy a félképernyőn álló ellenfelet [5S 2S]-sel "szurkálod" (angolul ezt hívják poke-nak). Ha a 2S-et kivédi az ellenfél, vagy akár elugrik, sokkal kevesebb esélye van annak, hogy bajod esik.
    HA a 2S TALÁL, CSAK AKKOR NYOMOD EL A STUN DIPPERT, megszerezve a knockdownt.
    pl.
    5S kivédi
    5S 2S kivédi
    2S [találat] STUN DIPPER

    A legtöbb special és overdrive nem biztonságos ha kivédik, sőt akkor sem, ha csak simán valaki önmagában használja őket.
    Általában biztonságos, jó normalokat kell használni amíg az ellenfelet el nem találod, és akkor indítani a támadást.
    Ez igaz bizonyos normalokra is, pl. Eddie 5HS , sőt a legtöbb karakter HS támadásai. Ezek csak akkor biztonságosak, ha az ellenfelet eltalálja/ha az ellenfél kényszerítve van, hogy védje, ha luftot ütsz velük (angolul "whiff"), akkor ezek nagyonis büntethetők.

    -ELŐZŐ PONT KITERJESZTÉSE
    SZURKÁLÁS(POKEING) és BLOCKSTRINGEK VS KOMBÓK

    Tudnod kell, hogy melyik normálok jók pokeolásra, vagyis kombón kívül melyikeket érdemes használni.
    Pl. Túl sokat használod az 5K-t Ky-jal, pedig hihetetlen kicsi hatótávja van.
    Ehelyett használhatod a 2K-t, azt is alacsonyan kell védeni, de nagyobb távolságba hat.

    Mi a jó poke?
    -ami biztonságos
    -aminek jó a prioritása, vagyis az ellenfél támadását legyőzi
    (pl. VaporThrust, Ky felütése: prioritása nagyon nagy, szinte minden más támadást legyőz DE hihetetlen büntethető, ha kivédik vagy whiffel, így ez nem jó pokenak)
    -ami sebzéshez(kombóhoz) VAGY egyéb jó dologhoz(knockdown)vezet találat esetén

    Vannak olyan normalok és támadások, amik csak kombókban használható.
    Érteni kell a különbséget, hogy melyiket hol érdemes és miért használni.

    A fenti írások minden karakterre vonatkoztathatóak, de a példákat Ky-ra alkalmaztam.
    Szerintem feküdj rá az egyik karakteredre, tanulj meg vele SZÉPEN és JÓL játszani, érdemes ha már úgyis sok időt fektettél GG-vel való játékba.
    Érdemes tudatosan, jól játszani, mert az ember csak akkor mondhatja, hogy "nem csak verem a gombokat", és akkor jön elő a játék szebb része, vagyis hogy mikor mennyi kockázatot érdemes vállalni.