• Danecay
    #140
    Én is mint itt szinte mindannyian izgatottan álltam neki a DOOM 3 telepítésének, és már alig bírtam kivárni a FINISH gomb megnyomásának lehetőségét.
    Játékélmény: Rögtön a játék elején úgy éreztem, hogy emlékeztet valamire ez a bázison való járkálás, útbaigazítások stb., mígnem rájöttem, hogy Gordon Freeman(Hal-Life) barátunk Black Mesa beli kalandozásai is hasonlóképpen kezdőttek 1998-ban, mígnem történt valami amitől egyszerre csak szörnyekkel találtuk szembe magunkat, valamint ellenséges katonákkal akárcsak a DOOM 3-ban. Egyébként ez az érzés, mármint a hasonlóság a játék folyamán többször is felelevenedett bennem. Az első szörnyek megjelenésénél és likvidálásánál, igen parás hangulatban voltam, de sajnos pár óra játék után már nem érezem ugyan azt az izgatottságot mint az elején. Lelövöm a monstat vagy a gonosz által megszállt katonát és megyek tovább. Időnként újabb fajta szörnyekkel is szembesülünk ugyan de ez a lényegen és a hangulaton csöppet sem változtat, mindenre lőni kell ami mozog, vagy mozogni fog:) Igazából láttun már ilyet az IDén, mint ahogy már mások is említették a Painkillert. Amik egy kicsit néha megtörik ezt a monotonitás azok a dolgok amikor valami egyéb, nem lövöldözős cselekedetet kell véghezvinni, mint pl. egy pályán egy veszélyes hulladékot tároló hordót a megsemmisítőbe kellett kalibrálni egy "daru" segitségével, mert addig nem lehetett bemenni a helysébe, de sajnos ez is nagyon rövid idő alatt megoltható feladat volt és utánna jöhatett a hent.
    Grafika: Nem csúnya, de mégsem az amit vártunk, vártam. Nagyon sok homályos textúra. Emlékszem, amiko először próbáltam ki a FarCry-t demot, egy teremben láttam hasonló megoldással megoldott felületeket, azt mondtam nem a legszebb,és hogy a DOOM 3-ban ez majd nem így lesz, de így lett. A karakterek kidolgozottsága dícséretes de ez is elsősorban azokra a karakterekre érvényes, amiket hosszabb időre (nem 1-2 másodpercre) közelebbről is meg tudunk szemlélni, mert a sötétben vagy villogó fényben támadó és végzetükbe rohanó szörnyek már egy kicsit szögletenek mondhatóak, de azért örülök, hogy az ID-seknek sikerült elkerülniük, kiküszöbalniük a Barbie baba effektust. Sajnos a nekünkrontó szörnyeket nincs alkalmunk közelebbről szemügyre venni, hisz akik játszottatok már a játékkal tapasztalhattátok, hogy elhalálozásuk után azon nyomban porrá égnek, elpárolognak. Gondolom ezt a készítők nem azért oldották meg igy mert olyan látványos, hanem ezzel is próbálták csökkenteni az egyszerre megjelenítendő poligoszámot. Viszont az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy feltéve a mod_gore -t ami többek között megakadályozza a tetemek elpárolgását szomorúan konstatáltam, hogy bizony elég BUG-ot okoznak, belelógnak a falba, beleesnek a korlátba, megragadnak a levegőbe, és ezt alig 10 perc játékidő után tapasztaltam, ugyhogy valószínűleg ez a másik oka a tetemek eltűnésének. Ha már a grafikáról beszélek sajnos azt is szomorúan konstatáltam amikor a csővezetékeket, csupán textúraként láttam a falakon. Sajnos fény/árnyék effektusok sem mindíg stimmelnek, sőt nagyon sok esetben optikai csalódás eredményezi a vetett árnyékok valódiságát. Emékszem amikor az ID nyilatkozataiban az volt olvasható, hogy majd barangolhatunk a Mars flszínén. Hát ha Ők barangolásnak nevezik azt amikor pár másodpercre elegendő levegővel felszerelt palackal futkározol másik palack után, közben meg jönnek a szörnyek, mind ezt MAX 1,2,3 percig akkor a FarCry-ban hajléktalant játszunk akinek nincs tető a fje felett.
    Sajnos annak ellenére, hogy a játék grafikus motorja nagy területek megjelenítésére nem alkalmas, elég nagy a hardwareigénye. Hsonlatképpen ismét a FArCry-t kell felhoznom, mert ezt FULL grafikai beállítások mellett 1024x768 32bit-en tudom futtatni (és itt ugye több négyzetkilóméternyi területet számol a motor, gyönyörű grafikával DX9-es effektekkel), míg a DOOM 3-at ahhoz, hogy normálisan fusson 1024x768 Medium beállítások mellett futtatom, pedig csak folyosókon bóklászok.
    AI: Szerintem ez az amiről nem nagyon beszélhetünk, a szörnyek esetébn semmiféleképpen sem, hacsak nem annak nevezzük azokat a SCRIPT-eket, amik azért hivatottak, hogy a sarokba állított szörnyekhez közel élve életrekeljenek. Próbálkoztam, úgy hogy bebújok egy cső mögé, a monsta lő, de a csövet meg sem kísérelte megkerülni, hogy eltaláljon, hanem folyamatosan ezt lőtte. A katonáknál talán észrevehető, némi AI, néha próbálnak fedezékből lőni, vagy elbújni de semmi extra.
    Fizika /röviden/: nem mondhatjuk, hogy nincs, de a Max Payne 2-ével össze sem lehet hasonlítani.
    Hangok: Erről viszont csupa pozitív benyomásom van. Szerintem nagyon jól sikerültek, élethűek és hangulatkeltők. Ugyan az ID egy kicsit elkésett azzal hogy az ő nevéhez fűzödjön az első mai hangrenszereket (5.1) kihasználó játékprogram, de minden esetre aki rendelkezik ilyen renszerrel otthon, még nagyobb élményben lehet része. Nagyon el lett találva az is, hogy a rádiónkban hallhatjuk bajtársaink segélykérő szavait, és halál előtti tusájukat.

    Összegezve: annak ellenére, hogy inkább a negatív dolgokat emeltem ki vélemynem szerint nem rossz a játék és még inkább nem az amit vártam, sajnos. Azt gondolom, hogy ha nem DOOM 3 lenne a neve a játéknak és nem John Carmack és az ID neve fűződne hozzá közel nem lenne ilyen nagy érdeklődés nyüzsgés, forgás a stuff körül. Azt hiszem hogy nem teremtett új korszakot a játékok történelmében, erre még várnunk kell. Kiváncsi leszek a jövőben megjelenő game-k re, gondolok itt a sokunk által várt Half-Life 2-re, a S.T.A.L.K.E.R.-re, vagy akár az ígéretesnek ígérkző F.E.A.R.-re