• pakura
    #79
    Azért rakjuk tisztába a dolgokat:
    A magas FPS (frame per sec) egy FPS-ben (first person shooter) nem a szemünk miatt szükséges, hanem mert azzal aki magas szinten műveli a játékot (tehát nem aki csak vaktában lövöldöz) pontosabban tud lőni mint alacsonyabb FPS-sel. Teljesen mindegy, hogy a monitorunk megjelenít-e minden képkockát, a lényeg az, hogy a gép hányat számol ki. Ha ugyanis egy mozgó pontra lövünk az agyunk számolja ki, hogy melyik időpillanatban kell kiváltanunk a lövést, ez egy bizonyos szint fölött már nem függ a megjelenített képek számától. A különbséget az okozza, hogy a billentyű lenyomása pillanatában a gép mennyi késlekedéssel kezdi el kiszámolni a következő képkockát,tehát nem mindegy hogy az adott időpillanatban hol tart a számítással (épp akkor kezdte, vagy épp most fejezi be), az átlagos késlekedés alacsonyabb FPS-nél magasabb. Ha ugyanis másodpercenként 100-szor számítja ki az éppen aktuális helyzetet az nyilván fog tartalmazni olyan pozíciókat is amik alacsonyabb FPS esetén nem kerülnek kiszámításra. Ez egy mezei játékosnál nyilván nem okoz nagy változást,de aki nagyon ott van a szeren annak igenis számít, hogy 50 vagy 100 FPS-sel vagy akár még többel játszik. A megjelenített kép a szemünk számára minden esetben ugyan olyan folyamatos.