Orbiter - A free space flight simulator
  • Gyöfgy
    #363
    Tiszteletem minden űrhajósnak itt!!:D

    A Dock-MFD-hez annyit, hogy az ISS TGT-ként való megadásakor nem választottál dockportot, azt az ISS el fogja dönteni, hogy ha több szabad portja van, Te melyiket kapod (Talán véletlenszerű, de elvileg nem szoktak Nappal szembe repülni dokkoláskor, ha jól tudom, szóval lehet, hogy gondoltak erre is) mikor dokkolási engedélyt kérsz. Hogy melyiket kaptad, azt abból látod, a műszereken kívül, hogy a HUD-on zöld téglalapok mutatják a helyes megközelítési utat "approach path". Az út egyik vége az űrben, másik a dokkapunál van. Ezt, ha jól emlékszem csak belső nézetben és csak a HUD-on lehetet látni. Gondolom, az történhetett, hogy olyan dokkot kaptál, amivel pont átellenben is van kapu az ISS-en. Ezesetben a műszer látszólag butaságokat mutat, de jobban meg kell vizsgálni, mit látsz rajtuk. A sárga nyilacska egyébként nem azt mutatja, amit mondtál... Egészen pontosan az érintő irényú sebességet, azaz a dokkhoz képesti sebességvektornak az egyik összetevőjének nagyságát, ha olyan két vektorra bontjuk a vektort, hogy:
    A dokkapu a viszonyítási pontunk és egy gömb középpontja, aminek egyik pontja a hajónk (vagy annak dokkapuja). Az egyik vektorunk a hajónkhoz húzott sugár-irányó (radiális összetevő), a másik pedig a gömböt kell, hogy érintse (tangenciális, vagy érintőirányú összetevő). Az utóbbinak nagyságát mutatja a sárga nyíl egy (VIGYÁZAT, nem lineáris!!!) logaritmikus skálán. Ha a piros nyílheggyel van problémád, akkor, ha jól emlékszem, az csak hossztengely szerinti ("csűrésel" korrigálható) szögeltérést mutat, tehát nem sok vizet zavar, forgó állomásoknál érdekes, mint az OB-1.
    Ha a megközelítéssel vannak gondjaid, akkor szerintem próbáld ki a HUD-nak a "Dock" módját, nagyon hasznos, tényleg! Ha pedig pályakorrekcióknál van gonodod, akkor egy következő levében tudok segíteni, mert mostanában ilyesmiket számolgatok, mert magam is szeretnék pontosabb lenni:). Ugye Neked is az a gondod, hogy már egy síkban vagy az ISS-szel (Align Orbit), sikerült ugyanolyan magasságú és ugyanolyan "alakú" pályára kerülni, de le vagy maradva, vagy előtte jársz. Na erre van megoldás. Ha repülsz egy ellipszispályát... Ha érdekel, folyt köv.

    Amúgy, gonodlom, mindenki ismeri, de írok ide néhány linket, add-on-t, stb-t:D
    - Go Play in Space Egy nagyon szép és érthető könyv Orbiterhez
    - OrbitHangar; SpaceSimMods Ha kellenek hajók, bolygók, repülők, helikopterek, vagy ha pl repkednénk a 2001 űrodüsszeia, vagy a Csillagok háborúja legendás hajóival:D (Utóbbiakkal úgy, ahogy azok a filmben soha... Reálisan :D)

    Igen, ez itt tényleg a Buran!!!